شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۹۴
ساعت انتشار : ۸:۴۷ ب.ظ
چاپ مطلب

عکس‌های عزاداری سنتی مردم ماسال در روستاها به نمایش درآمد

گزیده عکس های عاشورایی تورعکاسی چیلیک در نمایشگاه « اهل حرم » در مناطق روستایی ماسال به نمایش گذاشته شد.

عکس چیلیک

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی ماسال، این مجموعه عکس ها نمایش نماهایی بدیع و ناب از نوع سوگواری روستاییان چسلی،ماسوله خانی، اسبه ریسه، شالما وسایر نواحی ییلاقی است که در قاب نگاه عکاسان تور پایگاه عکس چیلیک در تاسوعا و عاشورای سال گذشته ثبت شده بود.

این تصاویر به عزاداری‌های سنتی مردمان بومی و محلی به دور از ابزار و ادوات باب شده در هیئات و گروه های عزاداران در شهرهای بزرگ پرداخته است.

مسجد ماسال - اهل حرم

در این نمایشگاه گزیده آثاری از معصومه اصغری، ابراهیم باقرلو، معصومه حضرتی، سارا فیروزی، جواد میرزاپور، محمدرضا خرازی، مجتبی محسنی، سیدصادق موسوی، ماهرخ شش بلوکی، محمدرضا زارع، میترا محمدی، فاطمه میرالی، منوچهر(اُمید) صرامی و اکرم جمعی به نمایش در آمده است.
مهدی سروری دبیر برگزاری نمایشگاه «اهل حرم»گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه تقدیر از همکاری عکاسان و تشکر از میهمان نوازی مردم محلی روستاها با عکاسان اعزامی است.
وی اضافه کرد: ارائه این عکس ها در برابر دیدگان اهالی ، تصدیقی بر خلوص سوگواران و عزاداران حضرت اباعبدالله(ع) است.

شالما - اهل حرم

این نمایشگاه در هفتمین روز از ماه محرم (۲۹مهر ۹۴ ) تا روز عاشورا در مساجد روستاهای شالما،چسلی و ماسوله خانی شهرستان ماسال در استان گیلان به نمایش گذاشته شده و علاقه مندان هم اکنون می‌توانند تا پایان ماه محرم از عکس های این نمایشگاه در مسجد جامع ماسال دیدن کنند.

گزیده تصویری تور عکاسی چیلیک؛ تاسوعا و عاشورای ۹۳ در ماسال


ویژه ها