شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۹۴
ساعت انتشار : ۳:۳۷ ب.ظ
چاپ مطلب
روستایی که بامدیریت بخشدار، 2 نفر دهیار دارد؟

بخشدار شاندرمن انفصال از خدمت می شود؟

احتمال محکومیت بخشدار شاندرمن به دلیل عدم اجرای رأی قطعی دیوان عدالت اداری به 6 شش ماه تا یک سال انفصال از خدمات دولتی قوت یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، هیأت حل اختلاف رسیدگی به شکایات از شورای اسلامی شهرستان ماسال نهم آبان ماه سال ۹۳؛ انتخاب مرتضی حاجی آقاپور به عنوان دهیار میرمحله از سوی شورای اسلامی بخش شاندرمن را بر خلاف ماده ۸۰ اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات و ماده ۲ آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا دانسته است.

در پی صدور این رأی از سوی هیأت مذکور و پس از شکایت دهیار میرمحله شاندرمن دیوان عدالت اداری ضمن دادنامه ای در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال ۹۳ رأی بر توقف عملیات هیأت حل اختلاف رسیدگی به شکایات از شورای اسلامی شهرستان ماسال داد.

به این ترتیب و با توجه به قطعی بودن این رأی، بخشدار شاندرمن موظف بود با مرتضی حاجی آقاپور به عنوان دهیار روستای میرمحله همکاری داشته باشد و عدم استنکاف از رأی، مطابق دادنامه ذکر شده منجر به انفصال از خدمت به مدت ۶ ماه تا یک سال و جبران خسارت وارده می شد.

اما شواهد از عدم استنکاف بخشدار شاندرمن از این حکم دیوان عدالت اداری خبر می دهد و در صورت استمرار این امر و با توجه به رأی دیوان، احتمال انفصال بخشدار شاندرمن از خدمت افزایش پیدا کرده است.

یک منبع آگاه در همین زمینه به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماسال گفت: دهیار میرمحله شاندرمن در طی دو سال گذشته از خدمات بیمه سنواتی و حقوق استفاده نکرده است.

وی افزود: با تأکید بخشدار شاندرمن از سوی شورای اسلامی بخش، فردی دیگر به عنوان دهیار معرفی شده است و هم اکنون میرمحله عملا دارای دو نفر دهیار بصورت همزمان است که با توجه به عدم رعایت ضوابط قانونی فعالیت یکی از دهیارها بر خلاف قانون است اما با این وجود به دهیار جدید حق امضا و مهر دهیاری برای فعالیت های جاری داده شده است.

به این ترتیب و با توجه به شواهد و اسناد موجود، به نظر می رسد در آینده ای نزدیک باید شاهد اجرای حکم قطعی دیوان عدالت اداری باشیم و یا منتظر صدور حکم انفصال از خدمات دولتی برای آقای بخشدار بمانیم.

انتهای پیام/


10 ديدگاه

  1. ساکنان روستای ظهرابچی گفت:

    باسلام اقای بخشدارجلوی تخلف دهیارانجیلان رابگیرید که داخل روستای ظهرابچی تابلوزده

  2. علی گفت:

    استادمطلب بالا روخوندی داره ازتخلف بخشدارصحبت میکنه بعدش شما چه انتظاری داریدحالا یه تابلوزده ۲روزدیگه باداون میندازه

  3. شاندرمنی گفت:

    برادر من نگران تابلو نباش خودش کلی تخلفات داره تا بیاد اونا رو جمع کنه بقول دوستامون،باد گرم اون تابلوهه رو انداخته

  4. ماسالی گفت:

    کار رو باید بکاردان سپرد ،صفوی چه بخشدار

  5. ماسالی گفت:

    آهای یکی بداد مردم ماسال و شاندرمن برسه،اونم از فرماندار ،واينم از بخشدار،دو تا دو تا دهيار ميزاره

  6. اشنا گفت:

    چه زود .رضا صفوی صدات بیرون اومد ،یاران چه غريبانه رفتن از این خانه

  7. اشنا گفت:

    اييييييي رضا صفوی ،تو هم رفتی …….

  8. ایرانی گفت:

    خواهشا براش نگیرید بقدری درگیر عزل و نصب آموزش پرورش بود که وظایف خودش یادش رفت.حالا دولتی باید براش یه معجزه یی بکنه

  9. محمد گفت:

    میگنا چوب خدا صدا نداره یعنی این.حالا بدو پارتی جور کن که نندازنت بیرون

ویژه ها