شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۹۲
ساعت انتشار : ۱۲:۴۲ ب.ظ
چاپ مطلب

رتبه های نگران کننده ازدواج، طلاق، ولادت و… گیلان در کشور

مدیر کل ثبت احوال گیلان از رتبه آخر گیلان در ولادت، رتبه بالای گیلان در وفات و ... عددهای نگران کننده  و رتبه  نامناسب طلاق و ازدواج گیلان در کشور خبر داد  

مدیر کل ثبت احوال گیلان از رتبه آخر گیلان در ولادت، رتبه بالای گیلان در وفات و … عددهای نگران کننده  و رتبه  نامناسب طلاق و ازدواج گیلان در کشور خبر داد

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ماسال به نقل از فارس، زاهد خندستانی پیش از ظهر امروز در همایش علمی روز جهانی جمعیت با محوریت رویکرد «سازمان ثبت احوال، خانواده و سبک زندگی، کیفیت و سلامت جمعیت» اظهار کرد: در ژوئن سال ۱۹۸۹ مجمع کنترل برنامه توسعه ملل ۲۱ تیر مصادف با ۱۱ ژوئیه را توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز جهانی جمعیت اعلام کرد.

وی این تاریخ را یادآور یازدهم ژوئیه سال ۱۹۸۷ دانست که در آن سال جمعیت جهان از مرز ۵ میلیارد نفر گذشت.

این مسئول با بیان اینکه مصادف این روز و هفته جهانی جمعیت هرساله برنامه‌هایی در راستای تبیین و توجیه محورهای مورد نظر انجام می‌شود، گفت: در این راستا برگزاری همایش روز جهانی جمعیت در برنامه راهبردی سازمان ثبت احوال کشور پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بازنگری در سیاست‌های جمعیتی در دستور کار سیاستگذاران جمعیت کشور قرار گرفت، تصریح کرد: سازمان ثبت احوال نیز با بهره‌گیری از آمارها و شاخص‌های برگرفته از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور نسبت به تعیین آخرین تحولات جمعیتی کشور از جمله در زمینه ساختار سنی، گذار از جوانی، میانسالی و… اقدام شده است.

خندستانی، با اشاره به شاخص جمعیتی گیلان، اذعان کرد: شاخص‌های جمعیتی گیلان نشان می‌دهد که این استان در حوزه ولادت با نرخ ۱۲٫۹ در هزار در سطح کشور رتبه ۳۱ را دارد. وفات در گیلان را با نرخ ۶ در هزار دارای رتبه سوم کشوری و در بحث ازدواج با نرخ ۱۱٫۲ در هزار رتبه هجدهمین ذکر کرد.

مدیر کل ثبت احوال گیلان  خاطرنشان کرد: این استان با نرخ ۲٫۳ در هزار رتبه هفتم کشور را در بحث طلاق دارد.

وی، بیشترین نرخ ولادت را مربوط به آستارا و کم‌ترین ولادت به شفت، بیشترین نرخ فوت را مربوط به آستانه‌اشرفیه و کم‌ترین آن را مربوط به تالش عنوان کرد.

خندستانی، شهرستان املش را دارای بیشترین نرخ ازدواج و شفت را کم‌ترین آن ذکر کرد و یادآور شد: شهرستان رودسر بیشترین نرخ طلاق را دارد و کم‌ترین آن مربوط به رضوانشهر است.

وی خاطرنشان کرد: آمارهای مربوط به میانگین سن ازدواج و امید به زندگی در بدو تولد در گیلان را دارای وضعیتی خاص دانست و یادآور شد: باید به مقوله جمعیت در استان توجه ویژه شود.

انتهای پیام/


ویژه ها