شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۹۵
ساعت انتشار : ۴:۴۴ ق.ظ
چاپ مطلب
مرثیه‌ای بر حال و روز گردشگری در ماسال

بنویسید توریست، بخوانید تروریست!

نویسنده : ارسلان غفاری

در شرایطی که مقام معظم رهبری بر لزوم وجود پیوست فرهنگی برای هر پدیده‌ای در کشور حتی ساختمان‌سازی، تاکید ویژه دارند، چگونه است که صنعت گردشگری، به حال خود رها شده است و کنترل‌های لازم در شهرستان ماسال صورت نمی‌گیرد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، ارسلان غفاری ضمن یادداشتی نوشت:

نیروهای انقلابی شهرستان ماسال از ورود تروریست‌ها در آینده‌ای نزدیک، همزمان با شروع تعطیلات تابستان به این شهر خبر داده و به خانواده‌ها هشدار دادند تا ضمن مراقبت از خود در کمین این دشمنان گرفتار نشوند.

تروریست‌ها همین روزهاست که سر و کله شان پیدا می‌شود و با برپایی اردوهای مختلط، کشف حجاب، بی‌عفتی و بی‌حیایی و زیر پا گذاشتن ارزشها  و روزه خواری و رقص و پایکوبی در کنار جاده ها حریم ها را شکسته تا بی بند و باری و فساد را برایمان سوغات آورند.

در شرایطی که مقام معظم رهبری بر لزوم وجود پیوست فرهنگی برای هر پدیده‌ای در کشور حتی ساختمان‌سازی، تاکید ویژه دارند، چگونه است که صنعت گردشگری، به حال خود رها شده است و کنترل‌های لازم در شهرستان ماسال صورت نمی‌گیرد؟ در چنین شرایطی جا دارد که بگوییم «توریست» برای شهر ما یعنی «تروریست ارزش‌های دینی». همان چیزهایی که شهرمان برایش خون داده است.

اینک ما جوانان جبهه فرهنگی شهرستان، از خون امثال؛ فرزانه و دولتی و خیر خواه و جلالیان‌ها نخواهیم گذشت. و با فریادمان می‌خواهیم بدانیم به راستی امنیت اخلاقی ماسال را از چه کسانی باید مطالبه کنیم؟مسئول روزه‌خواری‌هایی که بدین شدت در شهر رواج پیدا کرده کیست؟

دادستان محترم ماسال! فرماندار مکتبی و فرماندهان محترم نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ردای مسئولیت بر تن نموده اید شما بگویید:

اتوبوس اتوبوس دختر و پسرهای مختلط و کشف حجاب کرده آخر هفته در این جاده‌ها چه می‌کنند و کجا سکنی می‌گزینند؟

این حجم از مشروبات الکلی که در ییلاقات مصرف می‌شود چگونه به ییلاقات می‌رسند؟ مگر شهر در اختیار شما نیست؟

آیا رها ساختن شهر بدین‌گونه جایز است؟ چه شده است که یک مسافر غریب، به خودش اجازه می‌دهد حجاب از سر بردارد و با تاپ و شلوارک در خیابان‌های شهر شما تردد کرده و در مسیر جاده‌های منتهی به ییلاقات به رقص وآواز و پایکوبی بپردازد؟ آری وقتی امر بمعروفی در کار نباشد و کنترل و تذکری وجود نداشته باشد ماسال می شود حیاط خلوت خوش عیش‌ها. این «تروریست‌های توریست‌نما» که دیگر برایشان فرقی ندارد محرم باشد یا صفر، فاطمیه باشد یا رمضان! آنها آمده‌اند عیش و نوش کنند و همین دور تسلسل ادامه می یابد و ما می مانیم و «شهری بد اخلاق» که دیگر نه نماز جمعه اش اثر دارد و نه جشن نیمه شعبانش و نه اعتکاف و نه قدرش…

امام جمعه معزز شهرستان؛ پدر معنوی شهر من! تذکرات به موقع شما خوب یادمان است.  اما این راه اقدام و عمل می‌خواهد. انتظار امت حزب الله این است که تریبون نماز جمعه – این قلب فرهنگی شهر- مبین راهکارهایی برای خروج از این وضعیت اسف بار باشد.  اگر شهر دروازه‌ی ورودی به ییلاق داشته باشد و نظارت دائم بر رفت و آمدها صورت بگیرد این برچسب که در ماسال کسی به کسی نیست کنده نمی شود؟ چه کسی باید از مسئولین امر مطالبه عملی کند؟ مگر کنترل یک جاده چند کیلومتری چقدر سخت است؟ مگر نظارت بر چند هتل و مهمانسرا چقدر دشوار است؟ مگر ایجاد گشت‌های اخلاقی آخر هفته توسط نیروهای خبره‌ی آموزش دیده چقدر هزینه می‌برد؟ مگر ایجاد یک پایگاه امنیت اجتماعی در ورودی مسیر ییلاق چقدر پیچده است؟ مگر دریافت عوارض ورودی به ییلاقات و ممانعت از افراد بی‌حجاب و ناقض فرهنگ عمومی چقدر سخت است؟

و اما روی دیگر سخنم با مردم و جوانان انقلابی شهرمان است. سکانس‌های تلخی که وصف حال این  روزهای شهرمان است تا کی باید ادامه یابد؟ آیا نمی‌هراسید به سرنوشت اقوام گذشته تاریخ مبتلا شویم؟ آیا از «آندلس» درس نگرفته‌اید؟ آیا سکوت و عدم مطالبه امنیت اخلاقی شهر نوعی «بی‌غیرتی دینی» نیست؟ آیا امام حسینی که برایش به عزا می‌نشینید نمی‌توانست همچون ما گوشه عزلت گزیده و در برابر فساد سکوت کند؟ چرا نمی‌گویید؟ چرا مطالبه نمی‌کنید؟ چرا نمی‌نویسید؟ به نظرتان اگر امثال محبی‌ها و روشن‌ها و دوستی‌ها امروز بودند اجازه می‌دادند که وضعیت شهرمان در ایام آخر هفته این چنین باشد؟

آیا در زمینی که در آن بی‌حیایی و بی‌عفتی و بدمستی عادی شود و حرام خدا صورت گیرد و ما سکوت کنیم، باید منتظر رحمت خدا و نزول  برکات و گشایش در زندگی بود؟

 

انتهای پیام /


13 ديدگاه

  1. علی از شاندرمن گفت:

    آقای … دیگه بسته هم خودتو خسته کردی هم مردم ماسال و شاندرمن را ، همه جا را روبه رشد و طرقی از هر حیث هستند ، کمی به جای نوشتن آزار دهنده ، برو کلاس افزایش ظرفیت ذهنی تا فکرت باز بشه واندیشه خوب داشته باشی ، در بیرون از ماسال به ما میخندند و مارا به بی فرهنگی و عقب ماندگی لقب میدهند ، کلاست را بالا ببر ، از شما انتظار بیشتر میرود ، شما باید مقاله و مطالب آنچنانی و تکان دهنده بنویسی که نسل جدید دنبالت بیاییند(مثل دانشجویانی نباش که فقط مدرک گرفتن و …. ) ، نه اینکه سایت شما را ترک کنند

    • يه شاندرمني ديگر گفت:

      متأسفم برات که ظاهراً نام علي ع را يدک مي‌کشي و طبق آنچه اينجا نوشتي خلاف مسير علي ع قدم بر مي‌داري. آيا موافقت با فسق و فجور باکلاسي است؟ کجاي دين و مذهبِ مثل خورشيد روشن ما اينجوري نوشته شده؟ نويسنده محترم اين دردنامه ـ بلکه اين سوگ‌نامه ـ اومده با درد و از سر ناراحتي از اين همه بي‌بندوباري و بي‌عفتي و لاابالي‌گري که بعضا در شهرمان و بلکه خيلي از شهرهايمان شاهديم، حقايقي را گوشزد کرده بلکه اول ما ملت به خود بياييم و امر به معروف و نهي از منکر را زنده کنيم و بعد شايد بعضاً مسئولين بي‌درد به خود آيند و آمرين به معروف و ناهين از منکر را پشتيباني و حمايت کنند، اونوقت جنابعالي اظهار فضل نموده و از کلاس و … سخن ميگي؟ به نظر مي‌رسد آنچه نوشتي بايد اول به خودت رجوع کني که آيا بيرون ماسال به سخن تو مي‌خند يا به انتقاد به جاي اين نويسنده محترم.

      • ی با فرهنگ برعکس بعضیا گفت:

        آقا جم کن این بازیارو با همین حرفا برداشتین مارو بدبخت کردین . شماها باعثین ک جونای ماسال شاندرمن همه آواره شهرستانها شدن واسه دوهزار پول . اسم خدا و پیامبراشو بهونه میکنید بدبخت کردین مردومو

  2. اي داد از اين بي‌فرهنگي‌ها گفت:

    جاي واقعا تأسف دارد اين فضاي باطراوت و زيبا که خدا به ملت ارزاني داده حالا يه عده به دور از هنجارها و ارزش‌هاي انساني و اسلامي به شکل‌هاي مختلف آن را آلوده ميکنند. آيا فريادرسي هست به حال اوضاع قمر در عقرب هنجارشکني حجاب و عفاف و ديگر مسائل ناهنجاري که خيلي از گردشگران در مناطق شمالي و به ويژه در خو‌ش‌آب و هواترين نقاط شمال نظير ماسال مي‌آفرينند،‌ برسد؟ آدم درد را به کجا ببرد وقتي يک عالم ديني مانند دکتر رفيعي که درد جامعه و هنجارها و ارزشها را دارد وقتي داد از ناهنجاريها و پايمال شدن ارزش‌ها مي‌زند عده‌اي اشغالگران صندلي‌هاي مسئوليت صدايشان را رساتر از هر زمان ميکنند و امر به معروف را نهي و نهي از منکر را امر ميکنند؟ واقعا در چنين اوضاعي به کجا بايد فرياد کشيد وقتي ولنگاري فرهنگي در سرزمين شهيدان بيداد ميکند؟

  3. پرفسور گفت:

    برادر من کجای کاری تو شهرستان های دیگه بری میای خاک ماسالو بوس میکنی میگی ایرادی نداره بی عفتی ها فقط مال تعطیلاته روزهای عادی تموم میشه عوض این حرف هایی که هم سر خودتو درد میاری هم سرمارو بیاین فرهنگ مونو بالاترببریم یه پلیس بیچاره یا یه مسولین بیچاره باید چکار کنند؟بین مسافر ها ومردم توی خیابون که به گفته شما بی حجاب وبی عفت هستند بیشترشون مولتی میلیاردر ها وشخصیت هایی هستند که دستشون تو مقام های عالی رتبه بازه وانقدر پشتشون گرمه وپارتی و رانت دارند که تعدادشون هم خیلی بیشماره یه مسول عادی بیچاره بخوان جلوشونو بگیرن خودشونم ازنون خوردن میفتن عوض این کارها ما ها وامثال ماها باید خودمان دین وایمانمان را قوی تر ومحکم تر کنیم وفرهنگ سازی راخودمان داشته باشیم. یاعلی.

  4. یاسر گفت:

    ما با کسانی که بی قید و بندی و شراب و رفت و آمد در حریم عمومی و کشف حجاب و نیمه عریانی دخترکان جوان در شهر را تمدن و کلاس تلقی می کنند راهمان سواست.
    طرف حساب ما کسانی اند که خانواده و نظام تربیتی جامعه و امید اخلاقی برای شان مهم است.
    من چون خودم صاحب خانواده و زن و فرزند هستم حساسیت موضوع را کاملا درک و با نویسنده موافق هستم.
    و از کسانی که منتقد هستند با ذکر این نکته که نویسنده منظورش این نیست که کسی وارد ماسال نشود و با پدید جهان شما تروریست مقابله شود. اما در همه جای دنیا بی بند و باری جلویش گرفته شده و به شدت برخورد می شود. اگر شما همراه خانواده سری به همین ییلاق زده و با جوانانی که مست کرده و گاها با بطری های شراب پایکوبی میکنند برخورد کنید چه میکنید؟اگر آنها جلوی خواهر و مادر یا زن و دخترتان که تعطیلات دوست دارید نهار را در ییلاق صرف کنید با حالت مست رسانی کنند خودتان می آید و به آنها ملحق می شوید؟ کجای دنیا عبور از قانون با کلاسی تلقی می شود؟

  5. یاسر گفت:

    به علی
    از کی تا حالا بی حیایی و بی عفتی و بی حجابی و نشر قوانین اجتماعی با کلاسی و فرهنگ احتساب میشه؟ شما خودت حاضری خانواده ات بی حجاب وارد خیابون بشه و در کنار خیابان رقص کنه و آواز بخونه و روسری از سرش برداره و واسه مردم عشوه گری کنه؟

  6. یه شاندرمنیه مسلمون گفت:

    به یاسر
    اقا شما میگی دوست داری خانوادت فلان بگرده یا…
    آخه ما با مردم چیکار داریم؟هرکی دوست داره هرجور لباس بپوشه و بگرده نمیشه که طرز فکرشونو عوض کرد.
    حالا بقول نویسنده بیایم جلوی گردشگرارو به بهونه حجاب بگیریم حالا شما به اینجاش فک کردین که باعث میشه مردم کم بیان به شهرمون و بازار از اینی هم که هست بدتر شه؟اره مسولین میخوان اینکارو بکنن دنبالشن ولی یه مسول ماهی خداتومن میگیره ولی من مغازه دار یا هتل دار چشمم به اون مسافراست که بیان و درامدی حاصل کنم

  7. ایرانی گفت:

    بنطرم هرکی نظری داره ولی نباس نظرو تحمیل کنیم به مردم/بیشتر از این میترسم حرف بزنم

    • جعفر گفت:

      شما که برات مهم نیست از چه کسی و از چه راهی لقمه سر سفره ات ببری پس با این منطق برزیلی ها هم درست رفتار می کنند که توریست ها از سراسر دنیا اونجا میان و حتی لخت مادرزاد هم میشن و آفتاب می گیرن و مردم برزیل هم فکر اقتصادشان هستند ولی بدان که درصد بالائی از جمعیت برزیل زنازاده هستند آیا اگر با فکر شما پیش بریم تضمینی برای نسل پاک در آینده هست اصلا شما براتون این چیزها مهم می باشد؟ معمولا افراد بی نماز و لائیک و بی قید و عرق خور و زناکار این مسائل براشون مهم نیست ولی امیدوارم جنابعالی از این نوع نباشید گرچه خیلی ها در انتظار آزادی های بی حد و مرز بودند ولی عجل مهلتشان نداد متاسفانه در ماسال هم که مرگ جوانان بسیار اتفاق می افتد انشاالله که این مرحومان تفکر شما را نداشتند و شنا هم کمی بیشتر تامل فرمائید چیزی بگوئید و کاری کنید که خریدار خدا باشد و گول کسانی که برای افکارتان سوت و کف میزنند نخورید آنها همراهان شما در قبر نخواهند بود!!!
      انشاالله عمرتان بلند و با عزت باشد

  8. ایرانی گفت:

    ینظر میدم و دیگه نظر نمیدم
    این آقایون که دستشون درد نکنه پیگر حجاب و… هستن. ولی یبار نشده بیان همراه مردم با مسولین هم فکری کنن و بخوان که دست به دست هم بیان یه کارخونه یا یه شرکتی تو شهرستان احداث کنن تا جوونا بیکاری در بیان کمی تو این مسایل هم ورود کنین بهتره.

  9. ماسال من گفت:

    اگه مسئولین شهرستان از امام جمعه و دادستان و … از ما حمایت کنند آماده ایم نامحسوس در جاده ییلاق ایست و بازرسی بزاریم و جلوی ماشین های بدحجاب رو بگیریم
    جمعی از جوانان فدایی رهبر ماسال

  10. م.ق گفت:

    ببینید میتونید تنها راه کسب درامد مردم ماسال که از گردشگری هست رو ببندید؟؟!!

    اره تو ورودی ییلاق با یه کلاشینکف وایستید هرکی بد حجاب بود رو رگبار ببندید
    بعد مارو از داعش میترسونید !!!
    خجالت داره به قرآن

ویژه ها