شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۹۵
ساعت انتشار : ۲:۰۴ ق.ظ
چاپ مطلب
طی هماهنگی های صورت گرفته در بازدید محمود شکری؛

مسیر دسترسی به غار آویشو ساماندهی می شود

عصر دیروز (سه شنبه) محمود شکری به همراه جمعی از مدیران از مسیر دسترسی به غار آویشو بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی از مسیر غاز آویشو در ییلاقات ماسال بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که بهدوست کلابی مدیر عامل شرکت شفارود ، جابر حسینی رئیس اداره منابع طبیعی ماسال ، مجید کوهی رئیس اداره میراث فرهنگی ماسال و جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، رایزنی ها در خصوص آماده سازی مسیر غار آویشو فی ما بین اداره منابع طبیعی، اداره میراث فرهنگی و شرکت شفارود صورت گرفت.

تفنگ راه مسیر دسترسی به غار آویشو بازید محمود شکری دگتر کلابی 16 شهریور 95 ماسال نیوز 6

مجید کوهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز با اشاره به پیگیری ها در خصوص تسهیل سدترسی به این غار گفت: آویشو دو مسیر دسترسی دارد که راه اصلی آن در شاندرمن دارای جاده مشخصی است اما از لحاظ مسافت چیزی در حدود ۳ ساعت زمان می برد و به علت بارندگی ها بخشی از مسیر هم تخریب شده است. راه دیگر راهی است بنام «تفنگ راه» که از روبروی «جنگل خون» ماسال در ارتفاع ۴۰۰-۵۰۰ متری از سطح دریا به غار آویشو راه دارد که از لحاط مسافت در حد ۳ الی ۴ کیلومتر است اما این جاده از لحاظ زیر سازی و رگلاژ مشکل دارد.

آویشو2

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال با اشاره به حضور مسئولین در این منطقه اظهار داشت: با آقایان شکری، کلابی و حسینی برای عقد توافق رایزنی هایی صورت گرفت تا بتوانیم این راه را مقداری ساماندهی کرده و دسترسی راحت تری صورت گیرد.

تفنگ راه مسیر دسترسی به غار آویشو بازید محمود شکری دگتر کلابی 16 شهریور 95 ماسال نیوز 3

کوهی محدوده تفنگ ساز را جهت ساخت اقامت پذیر ها مناسب ارزیابی کرده و گفت: پیش بینی ما این است که با راه اندازی این منطقه و ساخت اقامت گاه ها بتوان در حدود ۲۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کرد.

تفنگ راه مسیر دسترسی به غار آویشو بازید محمود شکری دگتر کلابی 16 شهریور 95 ماسال نیوز 5

وی افزود: غاز آویشو غاری طبیعی است که دو کیلومتر از آن توسط غار نوردان کشف شده و در حدود ۷ آبشار هم دارد. یک گروه باستان شناسی که به صورت دوستانه از این غار بازدید کرده اند عقیده دارند به صورت غیر قطعی نشانه هایی از سکونت اولیه در حریم و داخل غار وجود دارد. البته در این خصوص باید مطااعات دقیق صورت گیرد.

تفنگ راه مسیر دسترسی به غار آویشو بازید محمود شکری دگتر کلابی 16 شهریور 95 ماسال نیوز 4

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با پاسخ به سوال خبرنگار ماسال نیوز در خصوص نتایج این بازدید گفت: نتایج خوشبختانه خوب بود. آقای شکری پیشنهاد دادند که طی هماهنگی بین منابع طبیعی و شفارود، منطقه راه سازی و آماده سازی شود و ما هم سرمایه گذاران بومی معرفی کنیم. بر اساس طرح توجیهی تعیین شده استارت کارهای اداری این پروژه در روزهای آتی زده می شود.

انتهای پیام /


ویژه ها