شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۹۵
ساعت انتشار : ۸:۰۷ ب.ظ
چاپ مطلب
فرمانده سپاه ناحیه ماسال؛

امروز جهاد کبیر، اعتماد نکردن به دشمن در عرصه‌های گوناگون است

جانباز با اشاره به اینکه توان دفاعی بومی که رزمندگان ایجاد و رعب و وحشت در دل دشمنان ما وارد کرده است افزود: جهاد کبیر همان اعتماد نکردن به دشمنان است که در عصر کنونی این نوع جهاد تکلیف ماست

به گزارش ماسال نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ پاسدار حمید جانباز ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ماسال با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک حادثه بسیار مهم بود اظهار داشت: دفاع جانانه‌ای که ملت ایران در مقابل دنیای استکبار از خودش نشان داد ثابت کرد که دنیا با همه بنیه‌ نظامی که دارد و با همه‌ی عِده و عُده‌ای که دارد نمی‌تواند در مقابل اراده‌ یک ملت برای رسیدن به آرمان‌های خود بایستد.

وی با بیان اینکه باید از عبرت‌های تاریخ  بهره جست اعلام کرد: هرگاه در طول تاریخ ایران خواست با دشمنان اسلام و استکبارهمراهی کند سیلی خورده است از جمله در نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت این را تجریه کرده ایم.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال افزود: امروز هم در توافق اخیر روس‌ها با آمریکایی ها جهت آتش بس در منطقه سوریه همین موضوع تجربه شد. اگر دلخوش باشیم به لبخند دشمن و به دشمنان چراغ سبز نشان دهیم نتیجه اش را قطعا خواهیم دید.

جانباز با بیان اینکه امنیت یکی از مهمترین الزامات در هر جامعه است و پیشرفت در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و غیره در سایه امنیت محقق می‌شود  گفت: دشمن اگر ببیند ارتش یا سپاه از هم پاشیده است یا سیاست دولتمردان جوری است که نرمش در رفتار آنان وجود دارد به خود جرات نفوذ و تهدید می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال تصریح کرد: باید حضور، حرکت و وضعیت ما طوری باشد که دشمن دچار رعب شود و این عامل بازدارندگی، نیروهای دفاعی یک ملت است که می‌تواند دشمن را به عقب براند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به هیچ کشوری قصد تهاجم نظامی نخواهیم داشت و اگر کسی بخواهد کوچکترین تهدید علیه این ملت و ارمانها وخاک ملت داشته باشند پاسخ ما سخت و خشن خواهد بود گفت: درشرایط کنونی احتمال جنگ نظامی متعارف و سنتی بسیار ضعیف و نزدیک به صفر است.

جانباز با اشاره به اینکه توان دفاعی بومی که رزمندگان ایجاد و رعب و وحشت در دل دشمنان ما وارد کرده است افزود: جهاد کبیر همان اعتماد نکردن به دشمنان است که در عصر کنونی این نوع جهاد تکلیف ماست و اطاعت نکردن از دشمن در میدان سیاست، اقتصاد، فرهنگ و تحقق اقتصاد مقاومتی از مصادیق این جهاد هستند.

انتهای پیام/


ویژه ها