شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۹۵
ساعت انتشار : ۱۲:۳۶ ق.ظ
چاپ مطلب
یادبودی از شهید اسدالله قربانی؛

شهیدی که به جرم آموزش قرآن زندانی شد

به جرم قرآن آموزی چند ماهي زنداني شد و بعد از آزادي از ارتش بيرون آمد و از كار كناره كشيد. پس از فرمان امام بود که دوباره به ارتش باز گشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، ۲۸ آذر سالروز تولد و شهادت سردار رشید اسلام شهید اسدالله قربانی است.

به این مناسبت نگاهی کوتاه به زندگی این مجاهد شاندرمنی داریم؛

شهید اسدالله قربانی سحرگاه ۲۸ آذر ۳۳  در روستای شیخ نشین شاندرمن به دنیا قدم نهاد و در ۲۸ آذر ۶۱ در خط مقدم اهواز پس از ۲۷ ماه جهاد در جبهه ها بر اثر اصابت گلوله توپ به سنگر، به شهادت رسید. این شهید بزرگوار قبل از انقلاب اسلامی به ارتش پیوسته بود.

عبدالله قرباني برادر شهيد درباره وی می گوید:

در زمان رژيم شاه چند تن از برادران نظامي از جمله شهید اسدالله كلاسهاي قرآن داير كرده بودند. يك روز برادرم در حال تدريس بود كه ضد انقلابي‌ها حمله كردند و برادرم را دستگير كردند. به جرم قرآن آموزی حتي چند ماهي برادرم زنداني شد و بعد از آزادي از زندان از ارتش بيرون آمد و از كار كناره كشيد. پس از فرمان امام برادرم دوباره به ارتش باز گشت.

ايشان وقتي صحبت هاي امام را گوش مي داد به گريه مي افتاد. زمانيكه برادرم به شهادت رسيد ديدم كساني گريه مي كنند و فرياد مي كشند كه ما آنها را نمي شناسيم. يكي‌شان می گفت از وي ۸ هزار تومان قرض گرفته اس دیگری مي گفت از وي ۱۰ هزار تومان گرفته ام.

%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%af%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c

مادر شهید اسدالله قربانی نیز درباره وی می گوید:

پسرم كارهاي خانه را در نبود من انجام مي داد. هميشه به من مي گفت مادر شما بنشينيد و من كارهاي تان را انجام مي دهم. در كار كشاورزي هم به پدرش كمك مي كرد و مزرعه را درو مي كرد.

گاهي اوقات افراد از وي پول تقاضا مي كردند كوتاهي نمي كرد. به ياد دارم كه يك روز به يكي از هم محلی هایمان پول قرض داده بود گفت مادر جان فلاني از من پول تقاضا كرده به او داده ام هر موقع به شما داد بگيريد اگر نداد كاري نداشته باشيد.

انتهای پیام /

 


3 ديدگاه

  1. […] است  شهید اسدالله قربانی از شهدای سرافراز شهرستان ماسال و بخش شاندرمن سحرگاه ۲۸ […]

  2. […] است  شهید اسدالله قربانی از شهدای سرافراز شهرستان ماسال و بخش شاندرمن سحرگاه ۲۸ […]

  3. […] است  شهید اسدالله قربانی از شهدای سرافراز شهرستان ماسال و بخش شاندرمن سحرگاه ۲۸ […]

ویژه ها