شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۹۷
ساعت انتشار : ۱۲:۰۵ ق.ظ
چاپ مطلب
روایتی کوتاه از بهشت گمشده‎ی ایران؛

چرا باید ماسال را برای سفر انتخاب کنیم؟

نویسنده : عبدالرضا استودان

تمدن و امکانات ماسال با سرعت در حال پیشروی است ولی هنوز چشمه‌سارها، شالیزاران و خانه‌های کاه‌گلی زیادی اینجا مشغول چشم نوازی است. در ماسال آهسته رانندگی کنید و چریدن گاوها و بازی گوساله‌ها و جنگ خروس‌ها را از دست ندهید.

آرشیو/

به گزارش ماسال نیوز، شهرستان ماسال به نسبت کوچک بودنش در مقایسه با دیگر شهرهای استان گیلان از بافت روستایی زیادی برخوردار است. اغلب شهرنشینان ماسال هنوز هم به کشاورزی اشتغال دارند.

فاصله‌ی شهر و روستا در ماسال کمتر از ۵۰۰ متر است. هر چند از نگاه فرهنگی و سنت فاصله ای نیست. این به معنی پایداری فرهنگ ناب روستا نشینی و دل پاکی در نهاد و بافت مردمان این آبادی است.

 

افق دید شما در ماسال حدود ۴۰ کیلومتر است، در تهران چطور؟!

۴۰ کیلومتر یعنی شما با نظاره به کوه می توانید با چشم غیر مسلح ییلاقات را ببینید و لذت ببرید و از سمت دیگر با کمی دقت، سواحل انزلی دیده می شود.

پاکی هوا و نبود آسمانخراش نعمتی است که مردم شهرهای بزرگ نعمت آنرا بهتر می فهمند.

اغلب مسیرهای روستایی و سیاحتی آسفالت  است. پس نگران جلوبندی اتومبیلتان نباشید. البته اغلب!

 

ماسال در بین کوه و جنگل واقع است.

هرچند خیلی‌ها این حرف را قبول ندارند ولی اثبات شدنی است:

از شهر ماسال تا ییلاقات، حدود ۲۵ کیلومتر و تقریبا همین فاصله تا دریاست. در نتیجه با اقامت در ماسال، اندیشه‌ی شنا در دریا فکر بدی نیست.

با توجه به جمعیت و شلوغی شهرهای شرقی گیلان و مدرنیته شدن آنها، اغلب مسافرین و گردشگران، بکر بودن و دست نخورده ماندن ماسال را از مزایای این شهرستان ذکر کرده اند.

تمدن و امکانات آن با سرعت در حال پیشروی است ولی هنوز چشمه‌سارها و شالیزاران و خانه‌های کاه‌گلی زیادی اینجا مشغول چشم نوازی است.

در ماسال آهسته رانندگی کنید و چریدن گاوها و بازی گوساله‌ها و جنگ خروس‌ها را از دست ندهید.

 

 

با وجود غلبه بافت روستایی، همه چیز در همه‌جا در دسترس شماست. از مواد غذایی محلی تازه غافل نشوید. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد مهیاست!

 

{ برای سفارش غذای محلی خانگی وسالم  ،دسرهای مخصوص تالش،محصولات سنتی(حلوا و آب نارنج و…) در خدمت شما عزیزان هستیم.

(ارسال به تمام ایران)     ۰۹۱۱۶۹۵۶۵۴۹ – ۰۹۱۱۴۳۲۸۶۰۳  }

 

مهمان نوازی در کشوری که مردمانش به این صفت شهره هستند چندان جای صحبت ندارد. حتی اگر ناگهانی و بدون برنامه هم به ماسال رسیدید، ماسالی‌ها خاک قدم‌هایتان را سرمه دیدگان خواهند کرد. هرچند سفره هایشان رنگین نیست ولی بوی عشق و معرفت دارد.

 

 

{ برای اقامت و رزو انواع ویلا و سوییت و کلبه های ییلاقی به ما اعتماد کنید.

۰۹۱۱۶۹۵۶۵۴۹   عبدالرضا استودان }

 

ماسال مملو از جنگل‌های دست نخورده و بکر است. رودخانه های متعدد که شما را تا دل جنگل و همراهی چهچهه‌ی بلبلان خواهند برد. لذت ببرید و نفس بکشید.

اما خواهشمندیم به خاموش شدن آتش، صدمه نزدن به درختان نوپا و نریختن زباله دقت داشته باشید.

در سفر به ماسال، غارآویشو را فراموش نکنید.

 

 

{ برای لذت بردن بهتر آماده ارایه خدمات گردشگری ازجمله راهنمای محلی به شما عزیزان هستیم.  ۰۹۱۱۶۹۵۶۵۴۹  }

 

۹۰ درصد مسافر کاشانه‌ها و اقامتگاه‌های ماسال، روستایی و ییلاقی هستند. یعنی اگر در مدتی که ماسال هستید از خانه خارج نشوید باز هم سفرتان پر از شادمانی در زیبایی‌هاست.

 

ماسال از نظر آب و هوا هم متفاوت است. اگر در تابستان و فصل گرما اینجا سفر کنید؛ تفاوت دمای مرکز ماسال با ییلاقات حدود ۱۵ تا۲۰ درجه است.  یعنی همان موقع که گرمای هوا در پایین دست به بارور شدن بهتر سنبله های برنج کمک می کند، بالادست خنکای ناب هوا، تنتان را قلقلک خواهد داد.

در زمستان و پاییز هم وقتی که پایین دست در هوای معتدل غوطه می‌خورد، بالادست با برف سنگین دوست‌داران خود را به مبارزه می طلبد.

دمای زیر صفر را در کنار بخاری هیزم فقط آنهایی می‌فهمند که تنشان به تن سرمای اولسبلنگاه خورده است!

 

{   برای رزو ویلا و کلبه ییلاقی و مشاوره سفر رو ما حساب کنید ؛ ۰۹۱۱۶۹۵۶۵۴۹   }

 

 

قیمت سفر و اقامت در ماسال قابل مقایسه با نقاط توریستی دیگر نیست. با کمی تحقیق و بررسی می توانید با هزینه ای مقرون به صرفه بیشترین بهره را از سفری به یاد ماندنی ببرید.

در سفر به ماسال ازغذاهای محلی و سنتی غافل نشوید.

تهیه و تنظیم از کارشناس گردشگری و راهنمای تورهای ایرانگردی ؛ عبدالرضا استودان ۰۹۱۱۶۹۵۶۵۴۹

 

 

       واحد گردشگری سایت ماسال نیوز (استان گیلان)،ضمن آرزوی بهروزی و موفقیت ؛آماده همکاری با همه ی آژانس های توریستی وموسسه های گردشگری دراجرای برنامه هایشان در سراسراستان  می باشد.  در همین راستا ضمن ارایه ی خدمات مرتبط رسانه ای (از قبیل ارسال اطلاعات تاریخی ،فرهنگی وعکس وفیلم) می -توانیم در امورزیر همفکری وهمکاری کاملی نماییم :

۱) رزرو ویلا و هتل و سوییت (در قیمتها و ظرفیتهای متفاوت  با قیمتهای مناسب)

۲) آشنا کردن گردشگران با طبیعت و مناطق دیدنی استان با راهنمایان (تور لیدر) محلی

۳) ارایه ی منوی غذایی محلی و خانگی با قیمت مناسب

*لازم به ذکر است که برای خدمت بیشتر و بهتر و همکاری دوسویه ؛قادریم تا  با ورود شما و  مهمانان گرام ،کلیه ی مراحل یک سفر به یاد ماندنی را با خدمتی منحصر به فرد و قیمتی  مقرون به صرفه ؛به طور کامل ارایه نماییم.

 ۰۹۱۱۶۹۵۶۵۴۹

انتهای پیام /


2 ديدگاه

  1. خیرخوا گفت:

    درورد بر شما عجب چیزی گذاشته ای

  2. شاندرمن گفت:

    سلام وخسته نباشی. منتظر سال نامه همون تقویم شمیم یار شما برادر گرامی ماسال نیوز هستیم. سال نوپیشاپیش مبارک. عیدی ما تاریخ دستاب یادت نره ممنونم

ویژه ها