شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۹۶
ساعت انتشار : ۸:۱۱ ق.ظ
چاپ مطلب
رئیس اداره میراث فرهنگی ماسال:

ثبت برند و رایزنی های بازرگانی برای صادرات صنایع دستی ماسال در حال انجام است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال گفت: با همکاری هنرمندان، روال اداری ثبت برند و رایزنی های بازرگانی برای صادرات محصولات در غالب هنرهای چوب تراشی، شالبافی و کار روی پوست در حال انجام است.

مجید کوهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال در گفتگو با ماسال نیوز با اشاره به ثبت مهارت چوب تراشی ماسال در فهرست میراث فرهنگی ناملموس استان گفت: خوشبختانه تلاش های اداره میراث فرهنگی در نهایت به نتیجه رسید و این مهارت سنتی، قدیمی و بومی منطقه به ثبت رسید.

کوهی از تلاش ها برای ادامه ثبت مهارت های هنرمندان صنایع دستی شهرستان خبر داد و گفت: هنرهای شالبافی و کار روی پوست حیوانات از دیگر صنایع دستی و مهارت های منطقه است که در تلاش هستیم تا در فهرست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ماسال گسترش صنایع دستی را مستلزم بازاریابی جهانی دانست و تاکید کرد: با همکاری هنرمندان، روال اداری ثبت برند و رایزنی های بازرگانی برای صادرات محصولات در غالب هنرهای چوب تراشی، شالبافی و کار روی پوست در حال انجام است.

وی افزود: هنر چوب تراشی در روستاهای شالما و گنذر ماسال و هنر کار روی پوست در روستای امامزاده شفیع شاندرمن رواج بیشتری دارد و در همین نواحی کار برندسازی و صادرات در حال پیگیری است.

کوهی خاطر نشان کرد: صنایع دستی در شهرستان رونق نسبی دارد و ما هم با کمک صندوق کارآفرینی امید از شاغلین این حوزه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام /


ویژه ها