شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۹۶
ساعت انتشار : ۲:۳۲ ب.ظ
چاپ مطلب
عضو شورای روستای سیاهمرد؛

با گذشت ۱۵ سال از تصویب طرح هادی سیاهمرد مردم همچنان در انتظار بازبینی اند

سید سجاد رستگار گفت: مردم نمی توانند عقب نشینی‌های 25 متری در معابر روستایی را قبول کنند در نتیجه در انتظار طرح بازبینی اند و همین مساله عمران و آبادنی روستا را به تاخیر انداخته است.

سید سجاد رستگار عضو شورای اسلامی روستای سیاهمرد در گفتگو با ماسال نیوز با اشاره به مشکلات این روستا گفت: طرح هادی روستای سیاهمرد در ابتدای سال ۸۲ اجرا شده و الان ۱۵ سال است که باز بینی نشده است.

رستگار زمان معمول برای بازبینی در طرح های هادی روستاها را ۱۰ سال دانست و تاکیدکرد: مسئولین شهرستان به ما وعده باز بینی می دهند و ما هم با اتکا به این وعده ها به مردمی که مراجعه میکنند قول میدهیم اما چندین سال است همچنان منتظریم و بازبینی طرح هادی اجرا نشده است.

وی افزود: در زمانی که این طرح تصویب می شد بسیاری از افراد و حتی مسئولین روستا از اهمیت طرح آنچنان که باید مطلع نبودند به همین دلیل اشکالات اساسی در طرح هادی سیاهمرد دیده می شود.

عضو شورای روستای سیاهمرد خاطر نشان کرد: خیابان انقلاب ورودی روستا از سمت شهر دارای پهنای حداکثر ۱۰متر است اما پهنای ورودی سیاهمرد از سمت جاده چوکا را در طرح هادی ۲۵ متر تصویب کرده اند. طبیعتا در یک محیط روستایی نمی توان خیابانی با چنین عرضی تعریف و از مردم انتظار داشت حصارهایشان را تخریب کنند و به این مقدار عقب نشینی کنند.

وی افزود: در حالی که ورودی روستا بسیار کمتر از ۲۵متر است، مردم نمی توانند این میزان عقب نشینی‌ها را قبول کنند در نتیجه در انتظار طرح بازبینی هستند و همین مساله عمران و آبادنی روستا را به تاخیر انداخته است.

رستگار ادامه داد: از فرماندار محترم و رئیس بنیاد مسکن شهرستان درخواست داریم با دستورات خود در بازبینی طرح هادی سیاهمرد تعجیل نمایند.

عضو شورای اسلامی روستای سیاهمرد با اشاره به مشکل ضعف برق در برخی نقاط این روستا گفت: در طول سالیان طولانی پروانه های ساخت زیادی در این روستا صادر شده و افراد انشعاب برق جدید گرفته اند اما ظرفیت برق روستا افزایشی پیدا نکرده است.

وی افزود: به همین دلیل اکنون در بسیاری از نقاط روستا با ضعف شدید روبرو هستیم. به عنوان مثال در کوچه شهید بنداد در ساعات اوج مصرف حتی امکان روشن کردن تلوزیون هم وجود ندارد.

رستگار خاطر نشان کرد: پس از پیگیری های متعدد دهیاری و شورای روستا، نهایتا مدتی قبل برای نصب دو ترانس در روستا قول های مساعدی به ما داده اند که امیدواریم این موضوع در همین تابستان گرم اجرایی شود. اگر دو ترانسی که قول داده اند نصب شود مشکلات برق روستا برای چندین سال برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آب روستایی سیاهمرد گفت: شبکه آبرسانی روستا حدودا سال ۷۴ اجرایی شده و به همین واسطه اکنون این شبکه فرسودگی شدید دارد. منبع تامین آب روستا هم چشمه است که سال به سال ضعیف تر می شود و افزایش انشعابات آب هم این مشکل را تشدید کرده است.

رستگار افزود: قسمتی از شبکه آب روستا چند سال پیش تعویض شد که نتیجتا مشکلات بخشی از روستا مرتفع شد. از مسئولین درخواست داریم برای تعویض بخش های دیگر روستا و حل این مشکل مساعدت کنند.

عضو شورای اسلامی روستای سیاهمرد در پایان گفت: آسفالت خیابان ساحلی از دو طرف و کوچه مشترک روستاهای سیاهمرد و چاله سرا تقریبا ۹ ماه قبل توسط رئیس محترم بنیاد مسکن و رئیس محترم اداره راه شهرستان مورد بازدید قرار گرفت. تقاضا داریم در این خصوص مسئولین محترم با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام /


ویژه ها