شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۹۶
ساعت انتشار : ۳:۱۳ ب.ظ
چاپ مطلب
فرماندار ماسال:

ادارات جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی کنند / اجرای شخم زمستانه جهت مقابله با خشکسالی پیگیری شود

فرماندار ماسال با اشاره به اجرای 25 درصدی شخم زمستانه در شهرستان خاطر نشان کرد: شخم زمستانه به عنوان راهکاری جهت مقابله با خشکسالی باید توسط جهاد کشاورزی شهرستان پیگیری شود.

به گزارش ماسال نیوز؛ محمد جواد عامر فرماندار ماسال ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال گفت: پوشش آنتن خطوط مخابراتی در زمان حادثه اهمیتی زیادی دارد لذا اداره مخابرات باید ضمن بررسی نقاط کور، نسبت به حل مشکل آنتن دهی این نقاط اقدام کند.

عامر با تاکید بر لزوم آمادگی کامل همه اادارت برای شرایط بحرانی اظهار داشت: می بایست در کلیه ادارات شهرستان ستادی به نام مدیریت بحران تشکیل و اعضای آن ظرف یک هفته آتی به فرمانداری اعلام شود.

وی افزود:  اگر حادثه ای رخ دهد چشم امید مردم به سازمان ها و ارگان های دولتی است لذا باید کلیه امکانات لازم برای پوشش حوادث غیر مترقبه برنامه ریزی شود.

فرماندار ماسال بحران آب را موضوعی جدی برشمرد و تاکید کرد: پوشش های برفی استان در شرایط ایده آلی قرار ندارد و امکان بروز مشکلاتی همچون خشکسالی، برنامه ریزی گسترده ادارات دخیل را می طلبد.

عامر با اشاره به اجرای ۲۵ درصدی شخم زمستانه در شهرستان خاطر نشان کرد: شخم زمستانه به عنوان راهکاری جهت مقابله با خشکسالی باید توسط جهاد کشاورزی شهرستان پیگیری شود. اجرای این شخم در ۲۵ درصد از مارع شهرستان گرچه از میانگین دوازده و نیم درصدی استان بالاتر است اما کافی نیست.

عامر با باین اینکه سوخت مورد نیاز برای مناطق روستایی و مصارف کشاورزی باید به میزان کافی ذخیره سازی و تامین شود، عنوان کرد: برنامه ریزی جهت تعمیرات چاه های دچار نقص، لایروبی انهار، حفر چاه های جدید و رسیدگی به ایستگاه های پمپاژ از جمله اقداماتی است که باید در اسرع وقت پیگیری و انجام شود.

وی در پایان گفت: به صورت ماهیانه جلسه تخصصی مدیریت آب شهرستان با حضور روسای ادارات مربوطه، در اتاق کار من تشکیل شود تا ضمن گزارش وضعیت موجود مرحله به مرحله اقدامات مورد نیاز انجام شود.

انتهای پیام /


ویژه ها