شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۹۶
ساعت انتشار : ۲:۵۳ ب.ظ
چاپ مطلب
قهرمانان حقیقی شهر؛

شهید عباس نادعلی پور؛ از حضور در جهاد تا شرکت در بحث‌های خیابانی با ضدانقلاب

شهيد عباس نادر علی پور همراه با پيروزی انقلاب و با رشد گروهک‌های ضدانقلاب فعال‌تر از گذشته بود و مانند سدی آهنين در مقابل گروه‌های ضدانقلاب موضع‌گیری کرده و هميشه خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب بود

به گزارش ماسال نیوز به نقل از فارس؛ شهید عباس نادر علی پور در سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان ماسال دیده به جهان گشود.

وی در سن ۶ سالگی به مدرسه‌رفت و در ۱۰ سالگی تصمیم به کار کردن گرفت تا بتواند کمکی برای خانواده‌اش باشد، او یک پاسدار واقعی قرآن و تسلیم محض در برابر خداوند بزرگ و ولایت‌فقیه بود.

عباس قبل از انقلاب بنا به راهنمایی‌های معلم شهیدش شهید نادر خیرخواه علاقه شدیدی به اسلام و مسائل مذهبی پیدا کرد و به علت آمادگی قبلی ایشان در شروع انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک فرد انقلابی و مسلمان در مدرسه محسوب می‌شد و در افشای رژیم طاغوتی پیش‌قدم و در تظاهرات شرکت فعالانه داشت.

وی همراه با پیروزی انقلاب و با رشد گروهک‌های ضدانقلاب فعال‌تر از گذشته شد و مانند سدی آهنین در مقابل گروه‌های ضدانقلاب موضع‌گیری کرد و همیشه خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب بود.

او در سال ۱۳۵۸ با تشکیل جهاد سازندگی به جهاد رفت و به فعالیت‌های خود ادامه داد و زحمت‌های فراوانی برای مردم مستضعف منطقه همراه با جهادگران دیگر کشید.

عباس یک‌لحظه از کار و کوشش بازنمی‌ایستاد و در درگیری‌های خیابانی با گروه‌های منحرف استوار و در بحث‌های خیابانی حاضرجواب تر از همیشه بود و به همین دلیل چندین بار به مرگ تهدید شد اما با اتکا به خداوند بزرگ و رهبری امام یک‌قدم پا به عقب نگذاشت.

وی در سال ۱۳۵۹ با تشکیل بسیج مستضعفین به بسیج پیوست و پس از آموزش‌های مختلف یکی از اعضای فعال آنجا شد و در این زمان تأثیر فراوانی بر روی هم‌رزمان خود در منطقه داشت.

با تشکیل سپاه در سال ۱۳۵۹ وی به طور افتخاری در سپاه ماسال فعالیت می‌کرد و درس می‌خواند و بعد از شش ماه در این پست برای دومین بار در اردیبهشت ۱۳۶۱ به جبهه اعزام شد و در عملیات بیت‌المقدس شرکت کرد و سپس به ماسال آمد.

وی برای سومین بار با اصرار زیاد به علت اینکه یک فرد برجسته نظامی بود در تاریخ ۱۹ رمضان سال ۱۳۶۱ عازم جبهه شد و در عملیات پیروزمندانه رمضان شرکت کرد.

شهید عباس نادر علی پور سرانجام در منطقه شلمچه به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از چند روز در ظهر ۲۷ رمضان شربت شهادت را نوشید و آسمانی شد.

انتهای پیام/


ویژه ها