شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۹۶
ساعت انتشار : ۹:۳۰ ب.ظ
چاپ مطلب
فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان:

دشمنان ۱۵ سال برای شکل‌گیری داعش برنامه‌ریزی کرده بودند / امداد الهی را در فتح نبل و الزهرا دیدیم

سردار حق بین با بیان اینکه داعش سلاحی جدیدی از سوی دشمن بود که برای شکل گیری اش بالغ بر 15 سال برنامه ریزی شده بود، عنوان داشت: آنها برنامه برای تشکیل این ارتش قدرتمند برنامه ریزی کرده بودند و می خواستند در کمتر از 6 ماه وارد مرزهای کشور ما شوند.

به گزارش ماسال نیوز؛ سردار محمدعلی حق‌بین شب گذشته در یادواره شهدای مدافع حرم گیلان و شهدای سنگ بست ماسال با اشاره به ورود دشمنان انقلاب اسلامی به صحنه مقابله رودر رو با اسلام گفت: وقتی تاریخ را مرور می کنیم می بینیم که تنها در صدر اسلام دشمنان مجبور شدند خودشان مستقیما وارد کارزار شده و هزینه ورود مستقیم را بدهند. در سایر مقاطع تاریخی اغلب مسلمانان را با خودشانس گسلان درگیر کرده اند.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور رزمندگان ایرانی در سوریه و دیگ کشورهای محور مقاومت اظهار داشت: امروز اگر فرزندان این مرز و بوم رفتند برای این بود که امنیت کشور را به امنیتی پایدار مبدل کنند.

وی با بیان اینکه داعش سلاحی جدیدی از سوی دشمن بود که برای شکل گیری اش بالغ بر ۱۵ سال برنامه ریزی شده بود، عنوان داشت: آنها برنامه برای تشکیل این ارتش قدرتمند برنامه ریزی کرده بودند و می خواستند در کمتر از ۶ ماه وارد مرزهای کشور ما شوند.

حق بین افزود: امروز دیگر نمی شود گفت در کشورت بمان و تولید کن تا اقتصادت قوی شود ودر کشورت بمان و امنیتت را تامین کند. باید در سایر نقاط حضور داشت تا امنیت مورد نیاز را تامین کرد.

وی با اشاره به عملات آزادسازی نبل و الزهرا به دست مبارزان استان گیلان گفت: آنها قریب به ۴ سال در محاصره بودند و داعشی های پیام داده بودند که بزودی وارد شهر می شویم و زن و بچه شما را به بردگی می گیریم. داعشی ها روزانه بر سر این شهر گلوله و خمپاره می ریختند اما ساکنان شیعه‌ی این شهر مردانه تا پای جان ایستادند و مانع ورود داعشی ها به شهر شدند.

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان خاطر نشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که این توفیق را به گیلانی ها داد تا بتوانیم طراحی کنیم ور ۱۲ بهمن سال ۹۴ به خط دشمن بزنیم و محاصره نبل و الزهرا را پس از چندین سال بشکنیم.

وی افزود: واقعا امداد های الهی در این عملیات به ما کمک کرد. لحظاتی بود که هوا کاملا صاف شده بود و مهتاب درخشندگی می کرد و ما در حالی که گروهانمان گم شده بودند مستاصل شده و مجبور به توقف عملیات شده بودیم. اما به یکبار ابرها جلوی ماه را گرفتند و به کلی شرایط دیگرگون شد.

سردار حق بین با بیان اینکه شرایط جوی در حین عملیات چند ساعته ورود به خط دشمن و شکستن محاصره این منطقه چندین بار به یاری نیروهای جبهه مقاومت آمد، تاکید کرد: آنها هرگز فکر نمی‌کردند کسی بتواند خط نظامی شان را بشکند بطوری که اعای فرمانده آنها این بود که اینجا را طوری طراحی کرده ایم  که اگر خطمان را بشکند ما کلید نبل و الزهرا را به آنان خواهیم داد و همینطور هم شد.


ویژه ها