شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۹۷
ساعت انتشار : ۵:۳۷ ب.ظ
چاپ مطلب
رئیس اداره تعاونی روستایی تالش بزرگ در گفتگو با ماسال نیوز مطرح کرد؛

نقش بخشدار شاندرمن در واگذاری توزیع آرد روستایی شاندرمن به یک فرد خاص

رئیس اداره تعاونی روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: بر اساس مزایده برگزار شده در استان مسئول توزیع آرد در شهرستان‌ها تعاونی روستایی است اما بخشدار شاندرمن موضوع هر بار واگذاری توزیع آرد به تعاونی را به آینده موکول می‌کند.

محمد قلی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز درباره ماجرای توزیع آرد توسط یک فرد حقیقی در شاندرمن اظهار داشت: در سال ۹۲ شرکت حمل‌ونقل آبادان در مزایده توزیع آرد روستایی و قله در گیلان برنده شد و اتحادیه تعاونی روستایی استان را به عنوان همکار خود در استان معرفی کرد و این اتحادیه نیز به اتحادیه‌های شهرستان‌ها در این خصوص تنفیذ اختیار کرده است.

وی افزود: در شهرستان ماسال اتحادیه تعاونی روستایی سه شرکت فجر تاسکوه، متحد ماسال و اتحاد شاندرمن را به عنوان زیرمجموعه دارد. ما در سال ۹۱ و ۹۲ شرایط توزیع آرد در شهرستان را داشتیم اما مسئولان شهرستان در آن مقطع زمانی تصمیم گرفتند بحث توزیع آرد را به یک شخص حقیقی واگذار کنند.

رئیس اداره تعاونی روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال ادامه داد: ابتدای سال ۹۶ بنده با آقای صفوی درباره بحث توزیع آرد گفتگو کردم و گفتم الآن در شاندرمن شرایط توزیع آرد توسط شرکت اتحاد فراهم است و این توزیع را به تعاونی روستایی واگذار کنید ولی آقای صفوی گفتند برای اجرایی شدن این طرح به من فرصت زمانی بدهید.

قلی نژاد با بیان اینکه برخی دامداران از نحوه توزیع آرد ناراضی بودند گفت: ما حتی در روستای اولم فروشگاه داریم و امکان توزیع در اولم هم توسط شرکت وجود دارد. ما بار دیگر با آقای بخشدار مذاکره کردیم و باز هم ایشان گفتند که به من فرصت بدهید. حتی رئیس هیأت مدیره شرکت و مدیرعامل شرکت هم با ایشان در همین خصوص صحبت‌هایی داشتند اما نمی‌دانم چه دلایلی وجود داشت که ایشان مرتب دنبال فرصت گرفتن از ما بوده‌اند.

رئیس اداره تعاونی روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال افزود: هر زمان که مسئولان شهرستان تصمیم بگیرند که شرکت تعاونی روستایی مسئولیت توزیع آرد روستایی را بر عهده بگیرد و این موضوع را مکتوب به اداره قله اعلام کنند ما آمادگی اجرایی کردن این تصمیم را داریم.

وی با تأکید بر اینکه شرکت آبادان برنده مزایده توزیع آرد روستایی در گیلان شده و اتحادیه تعاونی روستایی به نمایندگی از این شرکت این عملیات را به انجام می‌رساند اظهار کرد: در استان گیلان تنها دو عامل توزیع‌کننده خصوصی آرد داریم که یکی از این‌ها در شاندرمن است. ما در هیچ جایی به غیر از شاندرمن نداریم که بخش خصوص مستقیم آرد را خریداری و توزیع کند.

قلی نژاد گفت: آقای نورمحمدی با نامه مسئولان شهرستان به‌صورت مستقیم توزیع‌کننده آرد در شاندرمن است و ما هم هر زمان مسئولان شهرستان تصمیم بگیرند آرد را توزیع خواهیم کرد و تعاونی روستایی در توزیع آرد کوتاهی نکرده است و این کار بنا بر تصمیم مسئولان شهرستان انجام شده است.


ویژه ها