شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۹۷
ساعت انتشار : ۹:۴۶ ب.ظ
چاپ مطلب
صبح پنجشنبه؛

دفتر خدمات الکترونیک قضایی ماسال افتتاح شد + تصاویر

دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان ماسال صبح پنج شنبه با حضور معاون دادگستری استان گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش ماسال نیوز؛ دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان ماسال صبح پنج شنبه با حضور معاون رئيس کل دادگستری گیلان و جمعی از مسئولین شهرستانی دفتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۵ نفر افتتاح شد.

 

مجید الهیان معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه قوه قضائیه پیشگام در امر خدمات الکترونیک به مردم است، گفت: سامانه مدیریت پرونده یا همان “سمپ” در درون قوه قضائیه جهت تسهیل امور از مجرای الکترونیکی شدن داده ها اجرایی شده و در مراحل بعدی برای استفاده اشخاص بکار گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جهت برون سپاری امور دارای قابلیت اجرایی شده و در آبنده شرح وظایف این دفاتر افزایش خواهد یافت.

الهیان دفتر خدمات الکترونیک قضایی ماسال را آخرین دفتر افتتاح شده در مرحله نخست استانی برشمرد و بیان کرد: توصیه ما به کلیه سردفترداران تلاش برای کسب رضایت ارباب رجوع است.

وی افزود: افتتاح این دفاتر علاوه بر ایجاد اشتغال جدید، کیفیت خدمات قضایی را افزایش خواهد داد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان با بیان اینکه ابلاغ اوراق قضایی به صورت دستی در گذشته آسیب ها و مشکلات زیادی داشت، اظهار داشت: در حال حاضر طرح ابلاغ الکترونیک با سرعت و کیفیت ادامه داشته و طبق آمارها ۷۲ درصد ابلاغ های استان گیلان تاکنون الکترونیکی شده است.

 

علیرضا محمودی رئیس اداره دادگستری شهرستان ماسال نیز در این مراسم تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی را از اهداف مهم راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عنوان کرد و گفت: در روش سنتی ابلاغ اوراق قضایی حقوق بسیاری از شهروندان ضایع می شد که با راه اندازی این سامانه از تضییح حقوق مردم جلوگیری شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این دفاترخدمات الکترونیک را توسعه دهیم تا مردم در جاای مختلف از این خدمات بهره مند شوند.

 

گفتنی است سردفتر مرکز خدمات الکترونیک قضایی شهرستان ماسال عطاالله قربانی است.

کارشناس و رییس اداره حقوقی جهاد کشاورزی ماسال، ریاست شورای حل اختلاف شاندرمن، کارشناس دادگستری و عضویت در سازمان بسیج حقوقدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از سوابق قربانی است.

گفتني است اين مراسم با حضور معاون ریس کل دادگستري گيلان، مدیر کل ورزش جوانان استان، امام جمعه و فرماندار و معاون فرماندار و مسولان قضایی شهرستان ماسال برگزار شد.


ویژه ها