شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۹۷
ساعت انتشار : ۹:۲۸ ب.ظ
چاپ مطلب
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس خبر داد؛

سوال از وزیر نیرو به دلیل عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت شفارود

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت شفارود بیش از پنج میلیارد تومان بدهکاری دارد گفت: کارگران این شرکت به مدت پنج ماه است که حقوق نگرفته‌اند و این موضوع به رئیس مجلس منتقل‌شده و از وزیر نیز سؤال شده است.

به گزارش ماسال نیوز به نقل از فارس؛  محمود شکری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت چوکا یک شرکت زیان ده بود اظهار کرد: شرکت چوکا در چند ماه اخیر به سود رسید و برخی از مشکلاتش حل شد.

وی با اشاره به اینکه در شرکت چوکا در اصل سهام‌داران، حقوق پرسنل را پرداخت می‌کردند افزود: در ماه‌های گذشته بعد از جلسات متعدد با سهام‌داران هزینه‌های شرکت تهیه می‌شد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا این لحظه هنوز دو ماه حقوق کارگران شرکت چوکا پرداخت‌نشده است گفت: در حال رایزنی هستیم تا به‌زودی حقوق مانده کارگران نیز پرداخت شود.

شکری با اشاره به مشکلات موجود در شرکت جنگل شفارود بیان کرد: در جنگل شفارود باید قانون توقف برداشت از جنگل، شکستن و ریشه‌کن شدن به مجری طرح داده شود.

وی با بیان اینکه امسال قراردادی بسته شد تا حقوق پرسنل و قرق بانان را خود منابع طبیعی پرداخت کند افزود: تاکنون در رابطه با حقوق کارکنان کم‌کاری و خلاف قرارداد عمل شده است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت شفارود بیش از پنج میلیارد تومان بدهکاری دارد تصریح کرد: کارگران این شرکت به مدت پنج ماه است که حقوق نگرفته‌اند و این موضوع به رئیس مجلس منتقل‌شده و از وزیر نیز سؤال شده است.

شکری با اشاره به اینکه پیگیر هستیم تا هفته‌های آینده بخش قابل‌توجه ای از حقوق‌ها پرداخت شود افزود: اگر اعتبار پنج میلیارد تومانی دریافت شود حدود سه ماه از حقوق‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع سد شفارود فاینانس است گفت: منابع سد شفارود وابسته به خارج از کشور است و باید اینجا کار انجام شود و صورت‌وضعیت به پیمانکار در چین ارسال شود تا اعتبار تأمین شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فاینانس سد شفارود فروردین ۹۷ به پایان رسید اما یک سال دیگر تمدید شد و خسارت این تمدید را پرداخت کردیم.

شکری با بیان اینکه تأخیر در اتمام پروژه به دلیل ضعف کارفرمای ایرانی بود تصریح کرد: تاکنون فقط ۲۸ درصد در بخش فاینانس این پروژه پیشرفت داشتیم و برخی از ماشین‌آلات این پروژه نیز هنوز از بندر انزلی ترخیص نشده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب چیزی مانند خدمات عمومی در روستاها نداشتیم بیان کرد: اکنون تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار ما برق‌دارند و فقط روستای اولاسبلانگاه مشکل برق دارد که به‌زودی برطرف می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکثر روستاهای ما خانه بهداشت دارند گفت: تعداد پزشکان خانواده در مراکز بهداشت زیاد شده است.

شکری با بیان اینکه بیمارستان رضوانشهر افتتاح شد افزود: کارگران شبانه‌روزی در حال کار هستند تا بیمارستان تالش در دهه فجر افتتاح شود و در ماسال نیز برای بخش مانده پروژه اعتبار گرفتیم تا به‌زودی افتتاح شود.


يک ديدگاه

  1. یارقلی گفت:

    باتوجه به افاضات نماینده محترم گویامعنی کلمات سود و زیان اخیرا عوض شده است. اگر کارخانه چوکا سودده می باشد چگونه است که چند ماه حقوق پرداخت نکرده است و اگر همه چیز گل و بلبل است چرا می خواهند آن را به ثمن بخس بفروشند؟ لطفا مامردم را بیش از این نادان فرض نکنید و واقعیات را رک و پوست کنده بیان نمایید.

ویژه ها