شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۹۱
ساعت انتشار : ۶:۲۳ ق.ظ
چاپ مطلب

عكس هايي از غار آويشو

در شهرستان ماسال بیش از 17 غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگترین آنها غار «آویشو» است.

غار آویشو در شاندرمن

دهانه غار آویشو شاندرمن-عکس از آقای فرشاد ایلداری

 به گزارش ماسال نیوز، غار آویشو در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا و بین مناطقی همچون «تائی بنه»، «انده چو» و «خماسون» در بستر دره ای کم آب قرار دارد. غار شگفت انگیز آویشو که در جنوب غربی شهر شاندرمن واقع شده از بزرگترین غارهای استان گیلان و در نوع خود یکی از کم نظریترین غارها در سطح کشور است.

دیدن قندیل های زیاد و هفت آبشار این غار برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. تاکنون بیش از دو کیلومتر از ژرفای غار آویشو که طویل ترین غار استان گیلان محسوب می شود توسط غارنوردان و کوهنوردان محلی اکتشاف شده است. بر اساس پژوهش های زمین شناسان قدمت غار آویشو به حدود ۷۵ میلیون سال قبل بازمی گردد.

منبع: پايگاه اطلاع رساني محمد صادق فرجزاده


3 ديدگاه

  1. داوود گفت:

     

     سلام من مستند غار آویشن  از شبکه ۵    روز جمعه  20 / 10 / 92  ساعت  7 صبح دیدم  

     

    غاز خیلی عجیبیه !

     

    اما به شما پیشنهاد میکنم  به این آدرس برید که ۳ غار وجود داره  یعنی  تا زمانی که شما این غار از نزدیک نبینی  واستون  مفهوم  اصلی  غار آشکار نشده / خیلی  عجیب  و بزرگ  دقیقاً  به اندازه یک شهر  زیر زمینی  با هوای فوق العاده سرد .

    و از همه  مهم تر توی یکی  از این سه تا غار موجود    3 عدد مومیایی وجود داره که به دلیل   تله گذاری  باستانی داخل غار کسی موفق به کشف اونا نشده!

     

    آدرس =  استان گیلان ، شهرستان رودبار  ، روستای شیر کوه  ، بخش دیورش 

     غار  سفید آب

  2. farshad گفت:

    گیلان را با ما تجربه کنید ۰۹۱۱۱۳۵۸۰۳۴

  3. امير گفت:

    من از قديميهاي ماسال و شاندرمن شنيدم كه يك غول داخل غار آويشو زندگي ميكنه و مردم منطقه بارها اين غول رو ديدند البته چند وقت پيش هم يك مستندي در آمريكا از همچين غولي تهيه شد كه شبكه مستند ايران هم نشونش داد ميتونيد تو اينترنت سرچ كنيد و ببينيد

ویژه ها