شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۹۸
ساعت انتشار : ۵:۰۰ ب.ظ
چاپ مطلب

روایتی از مظلومیت یاران گیلانی امام روح اله در عملیات کربلای ۲

 در آستانه ماه خون برشمشیر و در سالروز عملیات کربلای ۲ (دهم شهریور ۱۳۶۵) همان عملیاتی که امام خامنه ای فرمود؛ #گیلانی‌ها در کربلای ۲ کربلای دیگر آفریدند، روایتی کوتاه از مظلومیت و به خون غلطیدن بچه‌های گیلان را روایت می‌نمایم.

 در آستانه ماه خون برشمشیر و در سالروز عملیات کربلای ۲ (دهم شهریور ۱۳۶۵) همان عملیاتی که امام خامنه ای فرمود؛ #گیلانی‌ها در کربلای ۲ کربلای دیگر آفریدند، روایتی کوتاه از مظلومیت و به خون غلطیدن بچه‌های گیلان را روایت می‌نمایم.
شهریور ۶۵ زمزمه یک عملیات در لشکر قدس پیچید. همه رزمندگان لحظه شماری می‌کردند به خط دشمن بزنند. حال و هوای آن‌روزهای رزمندگان را نمی‌شود توصیف کرد فقط می‌شود گفت آماده‌ی بال گشودن بودند.
به هرحال لحظه موعود فرارسید و عصر نهم شهریور، بعد از یک وداع باشکوه از منطقه محمد یار به سمت ارتفاع کدو (نقطه رهایی) حرکت نمودیم. ما در دسته ضربت گردان حمزه سیدالشهدا بودیم. فرمانده ما برادر علیرضا فلاح که بعدها به فوز شهادت رسید بود. رزمندگان دسته‌ی ما جان برکف و آماده شهادت بودند و قرار بود در نوک گردان اولین گروهی باشیم که به قله وارس می‌زدیم. از راه‌های سخت عبور کردیم و به محدوده دشت زیر قله رسیدیم. نشانه می‌گفت دشمن آماده است و منتظر ورود رزمندگان.
درست بود. در میدان مین وسیع، زیر قله کمین‌ها بچه را زمین‌گیر کردند و اگر نبود مجاهدت شهدایی چون رضا فروتن، علی پرون و … همه قتل عام می‌شدند.
بخشی از بچه‌ها در میدان به شهادت رسیدند و ما از آن عبور کردیم ولی به بالای قله نرسیدیم چون دشمن استحکاماتش و نیرویش را چندین برابر کرده بود.
صبح با دستور فرمانده لشکر، سردار #حسین_همدانی باقی مانده بچه‌ها به عقب بازگشتند ولی قریب به ۱۹۰ رزمنده و فرمانده گیلانی پیکرهایشان در زیر آن ارتفاع ماند و بعد از سال‌ها به وطن بازگشت.
سرداران بزرگی چون حاج محمود قلی پور، حاج علی گلستانی، حسن رضوانخواه، غلامرضا قبادی، علی نجفی و … در این عملیات به شهادت رسیدند و در واقع کربلای دیگری در آن نقطه آفریده شد.
عباس بایرامی

2 ديدگاه

  1. شاندرمنی گفت:

    سلام بر شهیدان. یاد تمامی شهیدان جنگ تحمیلی و همه شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای ترور و همچنین یاد شهیدان حرم گرامی و جاویدان.

  2. علی گفت:

    با کمال تاسف بنده در گردان میثم خط شکن بودم تاسف برای اینکه الان شاهد تبعیض ، اختلاس مسئولین و آقازااده ها و حقوق و پاداش نجومی مدیران وگرانی و تورم و فسادوفحشا و…. هستم و هیچ جایی وحود ندارد که رسیدگی کند همش شعار و فریب؟۳۰ سال کار کردم هنوز نتواستم سنوات را بگیرم و به دیوان عدالت ؟ شکایت کردم یکسال است پرونده در آنحاست به فرموده خمینی کبیر انقلاب بدست ونااهلان افتاده است خوش به سعادت کسانی که شهید شدند تا وضع اسف بار و ریاکار فعلی جامعه را نبینند

ویژه ها