شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۹۹
ساعت انتشار : ۱۰:۱۰ ق.ظ
چاپ مطلب

فیلم قلع و قمع اخیر درختان در ییلاق ماسال!

این اتفاق بامداد روز 12 اسفند ماه جاری در مسیر اصلی جاده ییلاق ماسال توسط  افرادی ناشناس رخ داده است و افراد قلع و قمع کننده، درختان را در همین مسیر رها کرده و رفته‌اند!

به گزارش ماسال نیوز، این اتفاق بامداد روز ۱۲ اسفند ماه جاری در مسیر اصلی جاده ییلاق ماسال توسط  افرادی ناشناس رخ داده است و افراد قلع و قمع کننده، درختان را در همین مسیر رها کرده و رفته‌اند!
تاکنون مسئولان ذیربط هیچ گونه توضیحی درباره این اتفاق نداده اند.

يک ديدگاه

  1. لیثی حبیبی - م. تلنگر گفت:

    دوستان گرداننده ی سایت! ما نمی توانیم هم به نعل بزنیم و هم به میخ.
    پس چه باید کرد؟
    باید نظر روشن و دقیق داشت در باب جنگل نیمه ویران ایران و غارات پر از ویرانی که در ۳۰ سال اخیر رخ داده.
    باید با دلسوزی به ۵۰ سال بعد اندیشید که ایران می تواند به سر زمینی بی جنگل و سوخته بدل شود. ایران دیگر آن توان را ندارد که حتی یک نفر درخت بتوان از جنگل آن برای اهداف تجاری و صنعتی برید.
    پس، ۱- برداشت از جنگل به هر بهانه ای، باید فورن متوقف گردد. ۲ – استفاده از اره موتور به وسیله ی مردم، فقط و فقط باید در موارد خاصی و با اجازه ی افراد مسئول جنگلبانی باشد. یعنی دارندگان اره موتور نمی توانند خودسر از آن استفاده کنند، حتی برای بریدن یک درخت خشک. اگر چنان کنند، باید از داشتن آن وسیله محروم گردند. ۳ – کار تمامی شرکت های سودجو که در ویرانی جنگل ها نقشی عظیم داشتند باید در منطقه ی ما و کل شمال ایران فورن متوقف شود. ۴ – به خلافکاری های بزرگی که در منطقه و کل شمال کشور صورت گرفته، باید فورن رسیدگی شود و قانون شکنان به دست قانون سپرده شوند. ۵ – قانون مقدس(منع بریدن جنگل ها) را هیچ فردی نباید بتواند نقض کند. افرادی که در شکستن آن قانون در منطقه ی ما و مازندران دست داشتند باید برای دادرسی به دادگاه های ویژه ی خلافکاران و مردم غارت شده ی ایران معرفی شوند. ۶ – مدافعان جنگل نباید از کسانی انتخاب شوند که از جنگل می توانند سود ببرند. در غیر این صورت، سپردن گوسپند و بره است به گرگ.

    این نکات از همین امروز اگر دقیق رعایت نشود، با شناختی که این عاشق جنگل از جنگل و ویرانی آن در جهان دارد، شکی نیست که ۵۰ یا در نهایت ۱۰۰ سال دیگر ایرانی آفریقایی و بدتر از آن خواهیم داشت. زیرا آفریقا رود های عظیمی دارد که ما نداریم. مناطقی از آفریقا هنوز دارای جنگل های انبوه است که خشکی مناطق دیگر را تا اندازه ای جبران می کند، و ما چنان مناطقی نداریم. رود های ما اغلب کوهستانی، وحشی و کم آب می باشند. و از جنگل همین هیرکانی نیمه ویران را داریم + اندگی دیگر.
    اگر سودجویان و همکاران دولتی و حکومتی آنان مفهوم دقیق این سخن تجربی و علمی را در نیافتند، باید بدانند که نسل های آینده آن ها را جنایتکار خواهند دانست که جنایت علیه ایرانی و کل بشریت انجام داده اند.
    حال این پرسش پا پیش می کشد که، مگر با غارتگران بعضی افراد حکومتی و دولتی همکاری دارند؟
    بله، دقیقن همینطور است.
    اگر در سطح پایتخت مسئولینی برای شفاف سازی و حقیقت یابی اقدام نمایند، غارتگران قانون شکن و همکاران آن ها را معرفی می کنم و با گواه های استوار سخن خود را به اثبات می رسانم. متأسفانه در میهن ما با پوشیدن لباس مذهب و حکومت(ریاکاری) براحتی می توان سودجویی و غارت کرد. این موریانه های ویرانگر در تاریخ جهان به جان هر حکومتی افتاده اند، از پای در آمده. یعنی چنان حکومتی دیگر به دشمن خارجی خیلی نیاز ندارد.
    همین.

ویژه ها