شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۰۰
ساعت انتشار : ۱:۳۲ ب.ظ
چاپ مطلب
در خطبه های نماز جمعه روز گذشته مطرح شد؛

انتقاد شدید امام جمعه ماسال از قهر برخی مسئولان شهرستان در پی انتقاد از دولت در بحث کرونا

امام جمعه ماسال گفت: این دیکتاتوری از کجا آمده است که می گوید ما حق نداریم نقد کنیم که به شما بر نخورد؟ اگر حرف اشتباه زده‌ام بگویید این حرف من اشتباه است اینکه قهر و ناراحتی ندارد.

به گزارش ماسال نیوز، حجت الاسلام سید هادی موسوی، امام جمعه ماسال در خطبه های روز گذشته نماز جمعه اظهار داشت:

مان مسئولانی که اجازه برگزاری مراسم شب‌های قدر را دادند هم در مراسم شبهای قدر ماسال شرکت نکردد.‌ شما برای بررسی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار و مغازه ها دور میزنید حداقل برای بررسی اینکه این پروتکل‌ها در مسجد هم رعایت می‌شود در شب‌های قدر به مسجد می آمدید!

من حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما مصلحت نیست که همه حرفها را اینجا بگویم. فعلا سکوت میکنم اما اگر این روند غلط به همین شکل ادامه پیدا کند من مجبور هستم بعضی حرفها را در مسجد مطرح کنم.

ما یک گله کردیم و این گله چنان به برخی آقایان برخورد که کأنّه کفر گفته ایم. حرف ما چه بود؟ ما گفتیم مردم و مسئولان و دولتمردان زحمت کشیده بودند و تلاش کرده بودند به مردم همراهی کرده بودند به وضعیت مطلوبی رسیده بودیم. چرا باید مسئولان به یکباره مجوز سفر در ایام تعطیلات نوروز را صادر می کردند و بعد سخنگوی وزارت بهداشت خودش اعلام کرد که ۱۵ هزار نفر از کرونا مثبت های شناسایی شده به سفر رفته اند و پروتکل ها را رعایت نکرده اند. چه کسی پاسخگویی تعداد ۴۰۰ نفر کشته کرونایی در روز است.

چه کسی باید پاسخگوی مرگ این افراد و جدا شدن آنها از خانواده هایشان باشد؟ چه کسی پاسخگوی هزینه‌های تحمیل شده به کشور و خانواده ها خواهد بود.

چرا باید مطرح کردن این حرف ها موجب ناراحتی بعضی از این آقایان شود. بعضی تصور می‌کنند امام جمعه و نهاد نماز جمعه و سپاه پاسداران زیر مجموعه آن هاست. سپاه و نماز جمعه زیر مجموعه شما نیست ما در حال تعامل و همکاری با شما هستیم ما هم فکر و اندیشه داریم و این طور نیست که هر چیزی شما گفتید ما بگوییم چشم.

این دیکتاتوری از کجا آمده است که می گوید ما حق نداریم نقد کنیم که به شما بر نخورد؟ اگر حرف اشتباه زده‌ام بگویید این حرف من اشتباه است اینکه قهر و ناراحتی ندارد. این دلیل نمی‌شود که شما بی حرمتی کنید. اگر باب بی‌حرمتی و بی احترامی باز شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. ما در شهرستان ماسال زحمت کشیده بودیم و جان داده بودیم و این شهرستان به وضعیت آبی در آمده بود عقل می گوید حالا که وضعیت ما آبی است باید تلاش کنیم تا آن را به وضعیت سفید برسانیم نه اینکه وضعیت را به حالت قرمز و سیاه برسانید.‌

ما وظیفه داریم از دولت مردان کشور به عنوان دولتمردان جمهوری اسلامی حمایت کنیم اما نباید از تصمیمات غلط آنها نیز حمایت کنیم. معیار تصمیم مسئولان بهداشتی است و آنها باید تصمیم بگیرند که آیا راه ها باید باز شود یا بسته. شما وزیر بهداشت را کنار گذاشتید و خودتان تصمیم گرفتید که مسافرت آزاد شود! تعداد فوتی های کرونایی ما به ۴۰ یا ۵۰ نفر رسیده بود به امروز به ۵۰۰ نفر رسیده، یک نفر باید درباره این موضوع پاسخگو باشد‌ این طور نیست که مسئولیت برای شما مصونیت ایجاد کند.


ویژه ها