شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۰۰
ساعت انتشار : ۶:۱۴ ب.ظ
چاپ مطلب
در گفتگوی کوچکی نژاد با ماسال نیوز مطرح شد؛

انتخابات شورای شهر شاندرمن باطل شد؟/سخنگوی هیات عالی نظارت استان پاسخ می دهد؛

سخنگوی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان درباره احتمال ابطال انتخابات شورای شهر شاندرمن توضیح داد.

به گزارش ماسال نیوز، پس از اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر شاندرمن شایعاتی مبنی بر ابطال انتخابات به عللی همچون خرید و فروش گسترده آرا و افزایش غیر منطقی میزان مشارکت(بیش از ۱۴۵ درصد) نقل محافل مردمی است.
در ادامه این شنیده ها، عصر روز گذشته گمانه زنی های گسترده ای مبنی بر ابطال قطعی انتخابات شورای اسلامی شهر حوزه انتخابیه شاندرمن از سوی برخی چهره های سیاسی مطرح شد.
در همین راستا خبرنگار ماسال نیوز در گفگو با جبار کوچکی نژاد، سخنگوی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان چند و چون ماجرا را پیگیر شد.
کوچکی نژاد در این خصوص گفت: موارد مطرح شده بیشتر شایعه بوده و فعلا انتخابات هیچ حوزه ای در استان باطل نشده است.
وی افزود: پس از برگزاری انتخابات، در ابتدا هیات نظارت شهرستان  اعلام نظر میکند و پس از آن نوبت به هیات عالی نظارت استان می رسد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد بخش شاندرمن شکایاتی داشتیم خاطرنشان کرد: این شکایات را  که مبنی بر مشارکت بیش از ۱۲۰ درصد بوده، در هیات  نظارت استان مد نظر قرار می دهیم.
کوچکی نژاد ادامه داد: ما در هیات نظارت بررسی می کنیم که آیا حوزه انتخابیه مورد نظر  گردشگرپذیر  یا مهاجر پذیر است، آیا از روستا به شهر آمده و رای داده اند یا خرید و فروش رای در انتخابات تاثیرگذار بوده است.
سخنگوی هیات نظارت استان با اشاره به اما و اگرها در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر شاندرمن گفت: هنوز گزارشات را بررسی نکرده ایم، هفته گذشته جلسه ای برگزار شد که به بررسی حوزه های دیگر اختصاص داشت و هنوز هیچ تصمیمی درباره شاندرمن گرفته نشده است.

ویژه ها