شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۰۰
ساعت انتشار : ۹:۵۳ ق.ظ
چاپ مطلب

خاطراتی جالب از آیت الله عرفانی، نماینده فقید تالش بزرگ | فیلم

مرحوم عرفانی در سال ۱۳۱۳ در روستای شیرآباد تالش پا به عرصه وجود گذاشت و در طول عمر بابرکت خود منشا خدمات بسیاری به تالش بود.

به گزارش ماسال نیوز؛ آیت الله سید یونس عرفانی اولین نماینده مجلس از تالش بزرگ  پس از انقلاب بود.

مرحوم عرفانی در سال ۱۳۱۳ در روستای شیرآباد تالش پا به عرصه وجود گذاشت و در طول عمر بابرکت خود منشا خدمات بسیاری به تالش بود.
سخنرانی در دانشگاه الازهر مصر و مباحثه با علما و روحانیون شیعه و اهل تسنن از فعالیت‌های او بود. همراهی و همکاری با امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و رهبر جنبش امل اسلامی و دیگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی ایشان در کارنامه ایشان قبل از انقلاب اسلامی ثبت است.
وی در سمت‌های عضو مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران و رییس کمیته منطقه ۸ انقلاب اسلامی فعالیت داشته و نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان تالش، ماسال و رضوانشهر بوده است.
این عالم ربانی در سوم مرداد سال ۱۳۶۰ هنگام عزیمت به شهرستان تالش در سانحه رانندگی دعوت حق را لبیک گفت و در زادگاهش شیرآباد به خاک سپرده شد.
به مناسبت ۳ مرداد و چهلمین سالگرد رحلت نماینده فقید تالش بزرگ گزیده‌ی از خاطرات بیان شده توسط سید مجتبی عرفانی(فرزند سید یونس عرفانی و نماینده ۳ دوره مجلس از حوزه تالش بزرگ) تقدیم حضور مخاطبین و مردم قدرشناس تالش می شود.
این گفتگو در برنامه #به_وقت_مردم و با اجرای عبدالرضا استودان ضبط شده است.برای مشاهده ویدئوی کامل این برنامه و دیگر گفتگوها می توانید به صفحه ماسال نیوز در سایت آپارات مراجعه کنید.

ویژه ها