شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۰۰
ساعت انتشار : ۸:۴۱ ق.ظ
چاپ مطلب

واکنش رئیس حوزه هنری استان گیلان به تصمیمات خلق‌الساعه ستاد کرونا

جمع‌بندی‌ها به‌قدری شکننده است که در فاصله پنج‌ماه «تنها واکسن ایمن برای مادران باردار» به «تنها واکسن ممنوع برای تمام مردم» تبدیل می‌شود.در چنین شرایطی، چرا باب نقد و نگاه‌های انتقادی بسته شده است؟

به گزارش ماسال نیوز؛ سیدرسول منفرد، رئیس حوزه هنری استان گیلان در کانال ایتایی خود نوشت: جمع‌بندی‌ها به‌قدری شکننده است که در فاصله پنج‌ماه «تنها واکسن ایمن برای مادران باردار» به «تنها واکسن ممنوع برای تمام مردم» تبدیل می‌شود.در چنین شرایطی، چرا باب نقد و نگاه‌های انتقادی بسته شده است؟
از همان ابتدای تزریق آسترازنکا، عده‌ای عوارضش را فریاد زدند. چه کسی این عوارض را انکار کرد؟ مبنای انکار چه بود؟ چه شد که مردم بدون دسترسی دیدند و دست‌اندرکاران با دسترسی به اطلاعات، ۹ ماه دیرتر دیدند؟ در این مدت، دقیقاً چند نفر زیان دیده‌اند؟ مسئولیت تبعات آن انکار چندین‌ماهه و جبران این زیان‌ها با کیست؟ چه تضمینی وجود دارد که دو پس فردای دیگر، مثل ده‌ها مورد تغییر مواضع ستاد ملی کرونا، سایر دستورالعمل‌ها و جمع‌بندی‌ها نیز به همین سرنوشت دچار نشوند؟
وقتی بررسی‌های علمی ستاد کرونا در چنان موضوع حساسی، اینقدر شکننده و سست است چرا چنین اختیار مطلقی در اختیار این ستاد قرار دارد؟
گفتنی است دکتر گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پس از ابهامات در زمینه عوارض واکسن آسترازنکا مدعی شد: در رابطه با واکسن آسترازنکا در ابتدای امر اطلاع رسانی صورت گرفته که افراد سنین باروری از این واکسن استفاده نکنند و دلیل این موضوع هم همان عارضه یعنی احتمال لخته شدن خون مطرح شده بود. وی گفت: توصیه شده که افراد زیر ۵۰ سال حدالامکان از واکسن های دیگر استفاده کنند و دلیل امر هم توضیح داده شده است.
ادعای دکتر گویا درحالیست که بسیاری از کادر درمان و زنان باردار زیر ۵۰ سال سن دارند وتعداد بسیار زیادی واکسن آسترازنکا توسط وزارت بهداشت به این دوگروه تزریق شده است!

منبع: هفته نامه راه ۵۷؛ شماره۵۳ ص۱


ویژه ها