پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ , 25 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۰۲
ساعت انتشار : ۱۱:۱۴ ق.ظ
چاپ مطلب
بررسی خدمات انقلاب اسلامی؛

وضعیت جاده‌های مواصلاتی پیش و پس از انقلاب

طول جاده‌های استان گیلان، اعم خاکی و آسفالته، از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر در قبل از انقلاب، اینک به بیش از ۱۳ هزار ۴۰۰ کیلومتر رسیده است.

به گزارش ماسال نیوز، طول جاده‌های استان گیلان، اعم خاکی و آسفالته، از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر در قبل از انقلاب، اینک به بیش از ۱۳ هزار ۴۰۰ کیلومتر رسیده است.

پیش از انقلاب اسلامی، تنها ۶۰۰ کیلومتر راه شهری و روستایی گیلان در مجموع آسفالت بود ولی اکنون فقط بیش ۴۸۰۰ کیلومتر راه #روستایی آسفالته داریم.

در مدت چهل و پنج ساله انقلاب اسلامی، بالغ بر ۹ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی در گیلان احداث شده است.

نکته جالب اینکه مجموع جاده های خاکی گیلان هم در سال ۵۷ تنها حدود ۹۰۰ کیلومتر بود. یعنی عملا راه شنی روستایی هم بسیار کم بود و راه‌ها عمدتاً مال‌رو یا گِلی بوده است.

همچنین در طول دوران انقلاب، یک هزار و ۸۷۱ کیلومتر آسفالت راه اصلی و فرعی و ۵۸.۵ کیلومتر آزادراه و ۱۶۸ کیلومتر راه آهن اجرایی شده است.

پیش از انقلاب اسلامی هیچ آزادراه و خط راه آهنی در گیلان وجود نداشت.

تصویری از یکی از پل‌های راه‌آهن رشت – قزوین که توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شد و از شاهکارهای مهندسی است (پل شاهرود).


ویژه ها