دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ , 01 July 2024

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۹۴
ساعت انتشار : ۱۰:۱۶ ق.ظ
چاپ مطلب

روحانی از اردوغان در تهران استقبال کرد

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران ظهر سه‌شنبه به طور رسمی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران ظهر سه‌شنبه به طور رسمی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.

به گزارش ماسال نیوز به نقل از فارس؛ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ظهر سه شنبه به طور رسمی از رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.

بنا بر این گزارش رئیس‌جمهور ترکیه در مدت یک روز اقامت خود در ایران با مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران دیدار و در جهت توسعه همکاری های دو کشور به گفتگو خواهد پرداخت.

۷ وزیر ترک از جمله وزرای خارجه، اقتصاد، انرژی، گمرک، تجارت و توسعه، فرهنگ و گردشگری در این سفر حضور دارند.

قرار است در طی این سفر ۸ سند همکاری در حوزه‌های گمرک، حمل و نقل، بهداشت و درمان و صنعتی به امضای رؤسای جمهور دو کشور برسد.

هدف‌گذاری رؤسای جمهور دو کشور بر این است که سقف حجم روابط اقتصادی خود را به ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهند که در این زمینه نیازمند فعالیت گسترده و مشترک اقتصادی هستیم.

همچنین قرار است در این سفر کابینه مشترک بین دو کشور تشکیل شود تا روابط اقتصادی و غیره میان تهران و آنکارا نسبت به گذشته افزایش یابد.

علیرضا بیگدلی سفیر ایران در آنکارا پیش از این اعلام کرده بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دعوت حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در راس هیأتی مرکب از تعدادی از وزرای آن کشور در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۴ دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران به عمل خواهد آورد. در این دیدار، ابعاد روابط دوجانبه مرور شده و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/


ویژه ها