شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۹۵
ساعت انتشار : ۱۲:۵۲ ب.ظ
چاپ مطلب
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

شهدا بر حفظ انقلاب تاکید داشتند نه حفط جناح ها و احزاب / ماجرای خلبان گیلانی که صدام برای سرش جایزه تعیین کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان شب گذشته در یادواره شهدای شاندرمن گفت: شهدا در وصیت نامه هایشان بر حفط انقلاب و اسلام و پشتیبانی از ولی فقیه تاکید دارند و هیچوقت از حفط فلان جناح و حزب حرفی نزدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان شب گذشته در یادواره شهدای بخش شاندرمن گفت: مقام شهیدان جایگاه والایی است که آنان به راحتی به آن دست نیافته اند. دستیابی به مقام شامخ شهدان نیازمند طی کردن یک مسیر مشخص است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به سوال برخی در خصوص راه های کسب حضور قلب در نماز اظهار داشت: آیت الله جوادی می فرمایند برای حضور قلب در نماز باید قبل از نماز کارهایی بکنیم. مثلا رفتار با همسایه را اصلاح کنیم یا اخلاق در خانه مان را بهتر کنیم تا این رفتارها در نمازمان تاثیر بگذارد.

وی افزود: رسیدن به مقام شهادت هم مثل نماز نیازمند طی کردن زمینه ها و مقدماتی است. مقام شهادت در جبهه فراهم نمی شود. خیلی ها به جنگ رفتند اما شهید نشدند. کسی شهید می شود که آمادگی لازم را پیش از آن کسب کرده باشد.

حجت الاسلام تسخیری با بیان خاطره ای از شهید صیاد شیرازی گفت: در اوایل جنگ جلسه ای بود با حضور فرمانده وقت کل قوا بنی صدر ملعون و فرماندهان جنگ. در این جلسه بنی صدر توضیحات اولیه را میدهد و پس از سخنرانی چند نفر، نوبت به شهید صیاد می رسد. ایشان گفت آقای بنی صدر در جلسه ای که با بسم الله الرحمن الرحیم شروع نشود من حرفی نمی زنم. این عدم ترس شهید صیاد از بالادستش مهم است. این می شود که امام خامنه ای در کنار تابوت شهید صیاد زانو می زند و بر تابوتش بوسه می دهد.

سخنران ویزه سالگرد تدفین شهدای گمنام شاندرمن با اشاره به شهید سید علی اقبالی از شهدای خلبان گیلان گفت: این حوان رودباری قبل از انقلاب در امریکا آموزش خلبانی دیده و از برگزیدگان این رشته بوده است. او با عملیات های ویژه اش اقتصاد دشمن را فلج کرد تا جایی که صدام برای دستگیری اش جایزه گذاشت. در یکی از عملیات ها این شهید گیلانی اسیر شد.

وی افزود: عراقی ها هر کدام از پاهای این شهید را  به خودرویی بستند و با حرکت خودروها این جوان گیلانی را دو نیم کردند. نیمی از جنازه اش را در موصل و نیمی دیگر را در نینوا دفن کردند. این جنازه بعد از ۲۲ سال به آغوش خانواده بازگشت. ما باید پاسدار خون این شهدا باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان حفط انقلاب را از ضروری ترین تکالیف ما در عصر حاضر برشمرد و خاطر نشان کرد: وصایای شهدا را اگر مطالعه کنید می بنید که بر حفط انقلاب و اسلام و پشتیبانی از ولی فقیه تاکید دارند. هیچوقت شهدا از حفط فلان جناح و حزب حرفی نزدند.

انتهای پیام /


ویژه ها