شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 July 2024

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۹۷
ساعت انتشار : ۱۲:۲۹ ب.ظ
چاپ مطلب
نماینده سهامداران ایران پوپلین در گفتگو با ماسال نیوز مطرح کرد؛

فروش دستگاه‌های رسیندگی غیرفرسوده کارخانه ایران پوپلین رشت! / سرنوشت صنایع پوشش گیلان در انتظار ایران پوپلین

یک سهامدار ایران پوپلین گفت: دستگاه‌های بافندگی کارخانه ایران پوپلین رشت به بهانه فرسوده بودن از سوی مدیران کارخانجات به فروش رسید!

 

به گزارش ماسال نیوز، کارخانجات ریسندگی ایران پوپلین رشت که اواخر سال گذشته با تجمع کارگران در اعتراض به حقوق معوقه‌شان و اخراج نمایندگان کارگران بر سر زبان‌ها افتاده بود این بار با فروش دستگاه‌های ریسندگی صدای اعتراض سهامداران این شرکت را درآورد.

تعدادی از سهامداران ایران پوپلین روز گذشته در مقابل این شرکت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به موضوع فروش تجهیزات این کارخانجات از سوی نهادهای نظارتی شدند.

خانم رحمانی نماینده سهامداران شرکت ایران پوپلین رشت در حاشیه این تجمع در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز با بیان اینکه بخشی از تجهیزات شرکت توسط مدیران شرکت در حال فروش است اظهار داشت: متأسفانه دستگاههای رسیندگی خارنه ایران پوپلین که فرسوده هم نبودند و تنها با سه میلیون تومان قابل تعمیر بودند به فروش رفته‌اند.

وی افزود: آقایان مدعی هستند ما سهامدار جز هستیم و نمی‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. آن‌ها می گویند کارخانه زیان ده است. خوب اگر کارخانه زیان ده است اعلام ورشکستگی کنند.

این سهامدار این پوپلین با بیان اینکه مسئولان باید تکلیف سهام ما را مشخص کنند و یا باید سهام ما را بخرند و یا معوقات سالیان گذشته از سود شرکت را به ما پرداخت کنند.

رحمانی ادامه داد: ما بیش از ۲۵ سال برای کارخانه زحمت کشیدیم و الان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیریم که این مبلغ اصلاً جوابگو نیست.

این سهامدار با تأکید بر اینکه این کارخانه باید به چرخه تولید برگردد اظهار کرد: مسئولان باید علاوه بر برگرداندن کارخانه به وضعیت تولید، باید سود سالیانه سهامداران را پرداخت و شرایط را برای اشتغال جوانان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان کارخانه حاضر به شنیدن حرف‌های سهامداران نیستند و فقط می گویند کارخانه زیان ده است افزود: کارخانه اکنون بدهی انباشته دارد و الان چیزی از کارخانه نمانده است و همه دستگاهها را فروخته‌اند و حتی دستگاههای خارزنی کارخانه امانی است.

رحمانی ادامه داد: اوایل انقلاب کارخانه را با فانوس سرپا نگه داشتیم اما امروز مدیران کارخانه وضعیت را به جایی رسانده‌اند که هیچ کس حاضر به پذیرش مسئولیت کارخانه به دلیل بدهی‌های آن نمی‌شود.

یکی دیگر از سهامداران کارخانه نیز که خواست نامی از وی برده نشود با بیان اینکه مسئولان کارخانه اقدام به فروش ۴۸ دستگاه بافندگی شرکت ایران پوپلین تحت عنوان دستگاه‌های مستهلک هستند گفت: این دستگاه‌ها فرسوده نیستند بلکه قطعاتی از آن‌ها برای ترمیم دستگاه‌های دیگر استفاده شده است و ما می‌توانیم با قطعات همین دستگاه‌ها ۳۰ دستگاه از ۴۸ دستگاه را تعمیر کنیم.

نماینده سهامداران کارخانه ایران پوپلین در بخش کارگری افزود: درست است که دستگاه‌های ایران پوپلین برای ۵۰ سال قبل است اما دستگاه‌های آن می‌تواند برای ۵۰ سال آینده هم مورد استفاده قرار گیرد.

این سهام دار ادامه داد: تجهیزات و سیلوهای کارخانه تا ۵۰ سال آینده هم به این کشور خدمت دهند. آیا واقعاً این دستگاه‌ها با نظر کارشناس مستهلک اعلام شده‌اند یا به صورت سلیقه‌ای مستهلک اعلام شده‌اند.

وی گفت: من خبر موثق از آقای ایزدی دبیر اجرایی خانه کارگر دارم که این کار انجام شده است و حتی برای ایشان هم جای سؤال بود که آیا کارشناسی انجام شده است یا خیر.

 

 

 


ویژه ها